PracaGrupypl.praca.dyskusje › ZUS a wspieranie przedsiębiorczości

  • 1. Data: 2003-08-23 00:07:34
    Temat: ZUS a wspieranie przedsiębiorczości
    Od: "Irek Szpilewski" <i...@c...pl>

    Tak sobie myślę, czy nie lepiej by było, gdyby dla osób
    prowadzących DG ZUS naliczany był jako % dochodu, a nie
    te sztywne 600zł. Jak ktoś jest bezrobotny, a chce
    założyć firmę, to na starcie płaci co miesiąc 600 zł,
    choć na początku nie ma zysków. A tak jakby nie miał
    zysków - nie płaciłby ZUS-u. Miałby mały zysk - płaciłby
    mały ZUS, duży zysk - duży ZUS. Ktoś powie, że państwo
    będzie miało mniejsze wpływy. A przecież jak ktoś siedzi na
    bezrobociu i nie prowadzi firmy to też ZUS'u nie płaci.

    Poza tym jak ktoś jest na etacie, to przecież płaci ZUS
    jako % od zarobków, dlaczego osoby prowadzące DG obowiązują
    inne reguły, wyraźnie dyskryminujące osoby bez kapitału
    chcące spróbować działalności gospodarczej?

    Było parę osób na tej liście piszących, że rozpoczęliby
    DG ale ZUS ich dobija. Dlaczego nasi Czerwoni Bracia z rządu
    w ramach promocji przedsiębiorczości nie zastanowią się
    nad tą kwestią?

    Co o tym myślicie?

  • 2. Data: 2003-08-23 06:12:51
    Temat: Re: ZUS a wspieranie przedsiębiorczości
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

    > prowadzących DG ZUS naliczany był jako % dochodu, a nie
    > te sztywne 600zł.

    Moze tego nie wiesz, ale niezwykle mało jest dochodowych firm w Polsce, a
    juz zwłaszcza malutkich jednoosobowych:)
    ZUS by nic z tego nie miał realnie.
    A ogolnie to sie z Toba zgadzam, ze COŚ by mozna byl z tym zrobic
    Wojtek

  • 3. Data: 2003-08-23 06:13:55
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    Dlaczego nasi Czerwoni Bracia z rządu w ramach promocji przedsiębiorczości nie
    zastanowią się
    > nad tą kwestią?

    Bingo! Dlatego właśnie, że czerwoni. U nich wszyscy tak mają.

    mer

  • 4. Data: 2003-08-23 07:09:14
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Irek Szpilewski wrote:
    > Było parę osób na tej liście piszących, że rozpoczęliby
    > DG ale ZUS ich dobija. Dlaczego nasi Czerwoni Bracia z rządu
    > w ramach promocji przedsiębiorczości nie zastanowią się
    > nad tą kwestią?

    Ja mysle, ze Czerwonymi BRacmi to sa w naszym panstwie wszystkie partie od
    lewa do prawa.
    Pokaz mi ktoras partie (w PO nie wierze byli nic nie zmienili), ktora mowi
    rownoczesnie o obnizaniu podatkow w tym obciazen pracowniczych i scieciu
    socjalu. Ja takowej sobie jakos nie przypominam. Zawsze trzeba chronic
    najbiedniejszych , starych i bezrobotnych. O ile tych srodkowych rozumiem -
    to jesli bedziemy chronic reszte to dupa wolowa a nie obniza oplat za ZUS.

  • 5. Data: 2003-08-23 08:23:47
    Od: "Asia Kubiak" <a...@b...pl>

    napisał w wiadomości news:bi73ue$dmv$1@news.onet.pl...

    > Pokaz mi ktoras partie (w PO nie wierze byli nic nie zmienili), ktora mowi
    > rownoczesnie o obnizaniu podatkow w tym obciazen pracowniczych i scieciu
    > socjalu.

    UPR?
    ;)

    Asiek

  • 6. Data: 2003-08-23 08:30:01
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    napisał w wiadomości news:bi73ue$dmv$1@news.onet.pl...
    .
    > Pokaz mi ktoras partie (w PO nie wierze byli nic nie zmienili), ktora mowi
    > rownoczesnie o obnizaniu podatkow w tym obciazen pracowniczych i scieciu
    > socjalu. Ja takowej sobie jakos nie przypominam.

    hmm......................a moze jednak?

    --
    pzdr. Krzysztof

    ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##
    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 7. Data: 2003-08-23 08:47:10
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Asia Kubiak wrote:
    > UPR?
    > ;)

    Taaa UPR ;) Tyle, ze ta partia nie bedzie rzadzic

  • 8. Data: 2003-08-23 08:47:46
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

    Użytkownik "Asia Kubiak" <a...@b...pl> napisał w wiadomości

    > UPR?
    > ;)

    Tia, gdyby jeszcze ci biedni ludzie sami nie skazywali się na polityczny
    niebyt....

    --
    ++ Michał Gancarski ++
    ++ w...@e...org.pl ++

  • 9. Data: 2003-08-23 09:08:03
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Asia Kubiak" <a...@b...pl> napisał w wiadomości

    > mowi

    > Tia, gdyby jeszcze ci biedni ludzie sami nie skazywali się na polityczny
    > niebyt....
    Sie cos robi.....
    http://tinyurl.com/kgpo

    http://info.onet.pl/787009,11,1,0,120,686,item.html

  • 10. Data: 2003-08-23 09:34:02
    Od: "Irek Szpilewski" <i...@c...pl>

    Użytkownik "Fotech" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Moze tego nie wiesz, ale niezwykle mało jest dochodowych firm w Polsce, a
    > juz zwłaszcza malutkich jednoosobowych:)
    > ZUS by nic z tego nie miał realnie.

    To zależy jaki to byłby procent. Trzeba by się nad tym porządnie zastanowić.
    Na takim rozwiązaniu skorzystaliby przedsiębiorcy mający małe zyski, a
    stracili
    ci, którzy mają duże. Co jest zgodne z zasadą wyrównywania dochodów i pomocy
    biednym, tak miłej uszom naszych Czerwonych Braci. Przyjmijmy, że chcemy
    wspomóc firemki mające dochód poniżej 3000 zł miesięcznie. Wtedy % ZUSu
    ustalamy na
    600 / 3000 = 20%, co powoduje, że firmy o dochodzie poniżej 3000 zł płacą
    mniej ZUSu niż obecnie, ale za to firmy mające większy dochód płacą więcej
    niż obecnie. Do tego dojdzie ZUS płacony od firm, które właśnie na skutek
    zmiany przepisu powstaną. Firma na rozruchu wykazująca zysk 500 zł zapłaci
    100 zł ZUSu. I było, nie było, 400 zł zostanie w kieszeni przedsiębiorcy.
    Wg obecnych przepisów musiałaby zapłacić 600 zł, co wogóle uniemożliwia jej
    działalność i nawet tych 100 zł ZUSu nie zapłaci. Moim zdaniem 600 zł na
    dzieńdobry jest niemoralne, bo dławi aktywność gospodarczą ludzi i zwiększa
    szarą strefę.