PracaGrupypl.praca.dyskusje › ZUS, Student, Firma - Kombinuje ominac co sie da - Moje propozycje

  • 11. Data: 2002-08-02 15:58:47
    Temat: Re: ZUS, Student, Firma - Kombinuje ominac co sie da - Moje propozycje
    Od: "DarekS" <a...@a...com.pl>

    Poink wrote:

    > Wlasnie o to chodzi ze dzialalnosc nie jest zaliczona do rolniczych,
    > ale to chodzi niby o to, ze rolnik moze sobie dodatkowo cos na
    > warunkach atrakcyjnych kombinowac (naprzyklad warsztat samochodowy) -
    > tak mi sie wydaje. Jesli dzialalnosc musi byc rolnicza no to niestety
    > nic z tego nie wyjdzie.
    >
    > Czy ktos wie na 100% czy w takim wypadku, aby skorzystac z udogodnien
    > zarejestrowana dzialalnosc musi byc rolnicza ?

    Poszukaj w archiwalnych numerach Rzeczpospolitej chyba z tego roku. Był tam
    artykuł (jeśli się nie mylę - w dodatku Dobra Firma w lutym) dokładnie
    opisujący wymagania dotyczące płacenia KRUS zamiast ZUS-u

    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu

  • 12. Data: 2002-08-03 14:37:42
    Od: "Mirosław Borodziuk" <m...@q...pl>

    Jezeli chcesz koniecznie byc zatrudniony w tej firmie Ojca po to by np
    kiedys
    miec referencje to dobrze kombinujesz, ale czy nie lepiej byc poprostu
    piłnomocnikiem ojca ? Bedziesz upowazniony do wykonywania wszelkich
    czynnosci zwiazanych z firma nie bedac w niej zatrudnionym i nie placac
    tym samym ZUSów i innych składek......

    Użytkownik "Poink" <p...@o...z.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kosztuje, np sa osoby ktore za samo "pozbycie sie" obowiazku placenia
    > "kruzu"
    > sa wstanie ja wydzierzawic (bynajmniej ja mam taka mozliwosc).
    >
    > 4. Kolejny sposob to zalozenie firmy i zabawa z zawieszaniem. Z tego co
    wiem
    > to w przypadku zawieszenia prowadzenia dzialalnosci oplate na ZUS wylicza
    > sie co do jednego dnia. Czyli majac firme przez 3 dni w miesiacu place
    tylko
    > ok. 56 zl. To mi wystarcza - potrzebuje tylko na wystawienie faktury.
    Uslugi

  • 13. Data: 2002-08-03 16:29:01
    Od: "Poink" <p...@o...z.pl>

> [...]
    > piłnomocnikiem ojca ? Bedziesz upowazniony do wykonywania wszelkich
    > czynnosci zwiazanych z firma nie bedac w niej zatrudnionym i nie placac

    Rzeczywiscie, jest to nawet dobry pomysl, ale musialbym byc zarejestrowany
    jako bezrobotny albo ubespieczac sie na boku - a to na jedno wychodzi. Bedac
    bezrobotnym napewno ktos sie do mnie doczepi jesli bede pelnomocnikiem, nie
    mowiac juz o emeryturze.

  • 14. Data: 2002-08-04 17:57:46
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    Bedac
    > bezrobotnym napewno ktos sie do mnie doczepi jesli bede pelnomocnikiem,

    Jakiej emeryturze... Jesli sobie sam nie zaoszczedzisz to g... dostaniesz.
    Moim zdaniem sto razy lepiej jak bedziesz placicl minimalna stawke ,a reszte
    sam inwestowal...

  • 15. Data: 2002-08-06 08:10:10
    Od: "Poink" <p...@o...z.pl.no.spam>

> [...]
    >
    > Jakiej emeryturze... Jesli sobie sam nie zaoszczedzisz to g... dostaniesz.
    > Moim zdaniem sto razy lepiej jak bedziesz placicl minimalna stawke ,a

    Zawsze moze wydarzyc sie jakis "wypadek" (w tym pieprzonym kraju nic nie
    wiadomo) wiec taka emerytura juz nie to ze sama w sobie jest uzyteczna, ale
    przynajmniej daje ci pewnosci ze w razie czego masz zabezpiczenie.
    Oczywiscie zgadzam sie calkowicie z toba co do najmniejszej skladki i
    inwestycji samemu, jednak w przypadku ktorym rozpatrujemy nie placilbym nic,
    lub musialbym byc zarejestrowanym bezrobotnym (chociarz dla "kasy chorych")
    co z kolei moze byc powodem innych klopotow gdy jednoczesnie pracuje.
    poink

  • 16. Data: 2002-08-19 13:14:28
    Od: Rafal <rwawrzycki@WYTNIJ_TOwp.pl>

    Heya Poink!

    > Rzeczywiscie, jest to nawet dobry pomysl, ale musialbym byc
    > zarejestrowany jako bezrobotny albo ubespieczac sie na boku - a to na
    > jedno wychodzi.

    Nie wiem czy dobrze to rozumiem (sam mam w planach firme, tyle ze na matke
    emerytke) ale czy nie jest tak, jak to pisza na:

    http://www.republika.pl/moja_firma/krok%20po%20kroku
    .html#DOKONANIE

    "Właœciciel firmy obowišzkowo podlega ubezpieczeniu emerytalnemu,
    rentowemu, wypadkowemu i zdrowotnemu a dobrowolnie chorobowemu (wyjštek
    stanowi emeryt, rencista lub osoba pozostajšca w stosunku pracy, która
    prowadzi firmę, jeżeli dobrowolnie zrezygnuje z ubezpieczenia).
    Zgłoszenie wypełniamy na formularzach:

    ZFA - zgłoszenie płatnika składek (osoba fizyczna)
    ZAA - adresy prowadzenia działalnoœci gospodarczej płatnika składek
    ZUA - zgłoszenie do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnego (dla każdej osoby
    osobny druk)
    ZCZA -zgłoszenie danych o członkach rodziny (których adres zamieszkania
    jest adresem osobyubezpieczonej) dla celów ubezpieczenia zdrowotnego."

    Chodzi mi wlasnie o ten formularz ZCZA, a dokladnie, w twoim przypadku, czy
    jezeli masz meldunek u ojca, to czy jego ubezpieczenie nie obejmowaloby i
    ciebie? Niech mnie ktos poprawi, bo sam nie wiem.

    --
    Rafal Wawrzycki
    mailto: rwawrzycki[at]wp.pl