PracaGrupypl.praca.dyskusjeZUS › Re: ZUS
    From: "libra" <l...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ZUS
    Date: Fri, 23 Apr 2004 00:46:03 +0200

    Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:c68t61$ihn$1@korweta.task.gda.pl...
    > On 4/21/2004 12:20 PM, libra wrote:

    > Zapewne dużo lepiej jest, gdy pobiera zasiłek, pożycza od rodziny lub
    > robi na czarno albo najzwyczajniej kradnie.
    > W mojej ocenie lepiej byłoby, gdyby bariera samodzielnej działalności
    > była niska - nie każdego stać na "plan" inny niż świadzczenie prostych
    > usług czy nieskomplikowana produkcja.
    > Być może, że Tobie to odpowiada, ponieważ przekraczając barierę
    > konieczną do osiągnięcia sukcesu masz "lepiej" w relacji do innych i
    > możesz być nastawiony krytycznie do "zusowskich kombinatorów".

    Jestem całkowicie za inicjatywą gospodarczą. Niech każdy kto ma
    pomysł realizuje go. Ale wyobraź sobie taką sytuację (przypadek mojego
    znajomego): Swietny start, początkowe kilka miesięcy kasa płyneła
    szerokim strumieniem, Niestety kolega zamiast myśleć logicznie i dbać
    o płynność firmy, cała kasę przejadał. Po roku zaczęło się niepłacenie
    składek i unikanie konfrontacji z ZUS-em i US-em. Po prawie dwóch
    latach, gdy odsetki były horrendalne i egzekucja komornicza na karku
    gość się obudził. "Do żyda" poszło auto, i parę jeszcze cennych rzeczy
    by spłacić długi. I tak się skończyła jego przygoda z DG.
    Niestety koszty takich właśnie "przedsiębiorców" ponoszą wszyscy Ci
    którzy płacą regularnie, choć jak wyżej napisałem, zdają sobie sprawę,
    że tą kasę mogliby rozsądnie ulokować.
    L.