PracaGrupypl.praca.dyskusjeWynagrodzenie za weekendową przerwę w L4 › Re: Wynagrodzenie za weekendow? przerwę w L4
    From: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wynagrodzenie za weekendow? przerwę w L4
    Date: Mon, 15 Dec 2008 20:07:44 +0100

    Kaizen pisze:
    > Pieknego dnia Sun, 14 Dec 2008 19:04:24 +0100, "Nikiel ;)"
    > <n...@O...poczta.fm> zakodowal:
    > I tu mam nie spójność. Bo przy liczeniu wynagrodzenia liczy się czas
    > pracy - przelicza na dni i godziny zgodnie ze wskaźnikiem. Czyli AFAIR
    > w tym roku 22 dni x 8 godzin i mamy stawkę godzinową.

    Nie wiem jak ty, ale ja mam spójność ;)

    cytat: http://www.przepisy.gofin.pl/5,40,73590,0.html

    Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 29.05.1996
    r. w sprawie sposobu ustalania wynagrodzenia w okresie niewykonywania
    pracy oraz wynagrodzenia stanowiącego podstawę obliczania odszkodowań,
    odpraw, dodatków wyrównawczych do wynagrodzenia oraz innych należności
    przewidzianych w Kodeksie pracy
    (publikacja: Dz. U. z 1996 r. nr 62, poz. 289, z 1997 r. nr 2, poz.
    15, z 2002 r. nr 214, poz. 1811 oraz z 2003 r. nr 230, poz. 2292)

    "§ 11. 1. W celu obliczenia wynagrodzenia, ustalonego w stawce
    miesięcznej w stałej wysokości, za przepracowaną część miesiąca,
    jeżeli pracownik za pozostałą część tego miesiąca otrzymał
    wynagrodzenie określone w art. 92 Kodeksu pracy, miesięczną stawkę
    wynagrodzenia dzieli się przez 30 i otrzymaną kwotę mnoży przez liczbę
    dni wskazanych w zaświadczeniu lekarskim o czasowej niezdolności
    pracownika do pracy wskutek choroby. Tak obliczoną kwotę wynagrodzenia
    odejmuje się od wynagrodzenia przysługującego za cały miesiąc.

    2. Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio w przypadku nieobecności
    pracownika w pracy, w okresie której pracownikowi przysługuje zasiłek
    przewidziany w przepisach o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia
    społecznego w razie choroby i macierzyństwa lub w przepisach o
    ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób
    zawodowych. "

    > Masz na myśli ten art. 11, czy jakieś inne (jakie) przepisy?
    > W tym artykule moją wątpliwość budzi " _za_przepracowaną_część
    > miesiąca".

    Chodzi tu o kwestie ubezpieczeniowe. Dla ubezpieczenia przyjmuje się,
    że miesiąc liczy 30 dni. W ten sposób wyliczana jest średnia, która
    przysługuje za zwolnienie lekarskie. Dlatego według tej 30-dniowej
    rachuby traktuje się również zwykłe wynagrodzenie. (Jeżeli chodzi o
    kwestie ubezpieczeniowe - dokładniej ubezpieczenie chorobowe).

    > A jeżeli pracownik przez pozostałą część miesiąca miał same weekendy,
    > urlop wychowawczy czy też inne nieobecności - ale nie przepracował w
    > danym miesiącu ani jednego dnia, to czy podpada pod ten artykuł?

    Nie, pod następny:

    cytat:
    "§ 12. 1. W celu obliczenia wynagrodzenia, ustalonego w stawce
    miesięcznej w stałej wysokości, za przepracowaną część miesiąca,
    jeżeli pracownik w tym miesiącu był nieobecny w pracy z innych
    przyczyn niż niezdolność do pracy spowodowana chorobą, i za czas tej
    nieobecności nie zachowuje prawa do wynagrodzenia - miesięczną stawkę
    wynagrodzenia dzieli się przez liczbę godzin przypadających do
    przepracowania w danym miesiącu i otrzymaną kwotę mnoży się przez
    liczbę godzin nieobecności pracownika w pracy z tych przyczyn. Tak
    obliczoną kwotę wynagrodzenia odejmuje się od wynagrodzenia
    przysługującego za cały miesiąc.

    2. Przepis ust. 1 stosuje się także w przypadku obliczania
    wynagrodzenia pracownika, ustalonego w stawce miesięcznej w stałej
    wysokości, gdy okres pozostawania pracownika w stosunku pracy nie
    obejmuje pełnego miesiąca."

    --
    Pzdr.
    Nikiel ;)