PracaGrupypl.praca.dyskusjeWynagrodzenie za weekendową przerwę w L4 › Re: Wynagrodzenie za weekendowš przerwę w L4
    From: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wynagrodzenie za weekendowš przerwę w L4
    Date: Sun, 14 Dec 2008 19:04:24 +0100

    badzio pisze:
> [...]

    Należy się. 2/30 pensji.
    A dokladniej:
    pracownik chorował 28 dni /na tyle łącznie z weekendami ma zwolnienie
    lekarskie/, i zarabia 3000 brutto.
    Kwotę normalnego wynagrodzenia liczy się następująco:
    3000/30 (30-niezależnie od ilosci dni w miesiącu, czy 30, 31, 28/
    =100
    100*28 (ilość dni na jakie opiewają zwolnienia lekarskie)=2800
    I tą kwotę należy odjąć od poborów brutto: czyli 3000-2800=200zł
    Pracownikowi należy się 200 zł, plus wynagrodzenie chorobowe za 28 dni
    choroby.
    Tak się liczy, jeżeli ktoś jest wynagradzany w kwocie miesięcznej.
    Jest to dokładnie określone w przepisach.
    Jeżeli ktoś jest wynagradzany godzinowo, to jedynie należy mu się kasa
    za te godziny, które przepracował, czyli w tym przypadku 0zł.

    > Ostatnio mialem taka sytuacje ze sie rozchorowalem, dostalem
    > zwolenienie do piatku. Niestety nie przeszlo mi, w poniedzialek
    > poszedlem znow do lekarza, po kolejne zwolnienie. Myslalem ze dostane
    > zwolnienie od poniedzialku, pani doktor powiedziala mi ze musi dac mi
    > od soboty, poniewaz to jest to samo schorzenie to nie moze byc przerwy
    > weekendowej (wlasnie ze wzgledu na zus). A jakby zrobila przerwe, to
    > ja by scignal zus a mi i tak pracodawca dalby za weekend 80% pensji.

    Może być przerwa weekendowa. Wystarczy, że na zwolnieniu pojawi się
    kod A oznaczający ciągłość okresu zasiłkowego, czyli chorobę taką samą
    jak poprzednie zwolnienie.
    A co do ścigania przez ZUS - pewnie chodzi o ten brak kodu A, wtedy
    jest trudność z ustaleniem okresu zasiłkowego (z jego początkiem) i w
    takim przypadku zus pyta się lekarza, czy to drugie zwolnienie po
    weekendzie dotyczyło tej samej choroby. Po prostu wtedy więcej
    papierologii ma i zus i lekarz i pracodawca.
    A co do tych 80% przez weekend, to pracodawca nie może samowolnie
    sobie wypłacić niższej stawki niż 100%, jeżeli nie ma stwierdzonej
    niezdolności do pracy przez druk ZUS ZLA.

    --
    Pzdr.
    Nikiel ;)