PracaGrupypl.praca.dyskusjeWynagrodzenie informatyka › Re: Wynagrodzenie informatyka
  • Data: 2005-02-15 18:37:40
    Temat: Re: Wynagrodzenie informatyka
    Od: Express <e...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

    Larek wrote:

    > Co innego czas reakcji na awarię (który rozumiem, jako czas który upływa od
    > momentu zgłoszenia do rozpoczęcia działań), a co innego czas na usunięcie
    > awarii, który z reguły jest nieprzewiduwalny....

    Zgadza się. Ale wszystko idzie razem do wora pod tytułem "dostępność
    systemu"

    Taki przykład:
    Klient zawsze powie: "chce mieć system dostępny cały czas (czyli 100%)"
    Myślisz chwilę i pytasz: "a w jakich godzinach?"
    Klient "no zawsze"
    Ty: "W nocy też"
    Klient "Eee... nie".
    Ty: "Od 6 do 20? "
    Klient: "No może być"

    I piszesz w SLA dostępność 95% (to oczywiście też możesz negocjować) w
    godzinach od 6-20. I z tego się rozliczasz. Najlepiej w ujęciu
    miesięcznym albo jeszcze lepiej kwartalnym. 5% niedostępności - sam
    policz ile czasu masz na usunięcie awarii, które przeczcież nie
    występują codziennie.

    Mnie właśnie czeka pisanie definicji serwisów, które świadczymy w
    firmie. A potem SLA.

    --
    Michał "Express" Sadowski
    http://krowa.org/?art=onas&ik=9