PracaGrupypl.praca.dyskusjeWynagrodzenie informatyka › Re: Wynagrodzenie informatyka
    From: "Shady" <s...@p...nospam.fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wynagrodzenie informatyka
    Date: Tue, 15 Feb 2005 16:15:34 GMT

    > Pytania:
    > tzn ktoś liczy te nadgodziny czy nie? a premia jest zależna od
    > ilości tych nadgodzin czy nie?
    Tak, nadgodziny są liczone tak, że każdego pracownik wysyła ilość nadgodzin
    jakie przesiedział w danym dniu. Potem są one wliczane do premii. Owszem jej
    wysokość, MIEDZY INNYMI zależy od nadgodzin (bo tak jak mowie są one
    doliczane - czy wliczone jak kto woli - do/w premie).
    Tak mi się przypomniało - poza tym o czym pisałam, premia przyznawana jest
    także dla całego zespołu za oddany gotowy projekt. Albo dla danej osoby za
    np. zrobienie oferty handlowej projektu (jeśli firma wygra jego wykonanie
    dzieki tej ofercie)

    > kursy, szkolenia - OK
    > jak jest mierzona ogólna szybkość uczenia się?

    To jest niemierzalne. Dobra firma i dobry szef, widzi, że pracownik z chęcią
    się uczy i chce podnosić swoją wiedzę, stara się wykorzystywać w pracy nowe
    technologie ucząc sie jednocześnie nich. Zresztą "nauczenie" się przekłada
    się potem na efekty.

    > mój informatyk z definicji jest zdolny i chętny do pracy,
    > inaczej by u mnie nie pracował
    > tylko jak go wynagradzać aby nie zatracił tych chęci
    > oraz korzystania ze swych zdolności? jak go zachęcić do
    > podwyższania swojej wiedzy?

    Jak to jak? Powiedz mu: chłopie masz premie za to i za to. Jeśli
    wykorzystasz jakąs nową, lepszą technologie i pokażesz że działa lepiej -
    masz tyle i tyle premii.

    > jeśli dostanie wysoką płacę (obojętnie pensja czy premia)
    > to wpadnie w rutynę, poza satysfakcją finansową (jakże istotną)
    > raczej nie będzie miał satysfakcji z wykonywanej pracy
    Pensja podstawowa to pensja podstawowa. Premia z natury jest motywująca. A
    satysfakcja? Jesli dasz mu wolną rękę w niektorych sprawach, czasem
    zafundujesz jakiś kurs czy szkolenie, satysfakcje bedzie miał.

    > ustalić stawki, że za certyfikat dostanie tyle i tyle?
    > miesięcznie czy jednorazowo?

    U "bliskiego mi informatyka" :) nie jest to ustalone bardzo ściśle jeśli
    chodzi o stawki. W umowie o prace ma wpisaną premię uznaniowa, ale bez kwot.
    Dopiero w rozliczeniu RMUa, na papierze dokłądnie widać ile dostał premii. A
    z premią uznaniową jest tak, ze nie musisz ustalać konkretnych stawek (choć
    pewnie możesz) Dajesz wg. uznania i zasług.

    > powtarzam: informatyk dostaje godziwą płacę za swoją pracę,
    > czyli za to aby wszystko działało,
    > ale jednocześnie, z czego zdaję sobie sprawę,
    > nie jest on szwaczką ani nie kopie rowów,
    > jak uniknąć sytuacji, że za 2 lata mi powie,
    > że mu się nudzi i odchodzi bo znalazł sobie ciekawszą pracę?

    Moja rada:
    1. Pochwal go czasem za to że odwala kawał dobrej roboty, powiedz że
    cieszysz sie ze mozesz z nim pracowac idt.
    2. Jesli ma mozliwosci pójścia w górę w Twojej firmie to daj mu to do
    zrozumienia
    3. Premijuj go, jesli nie co miesiąc to co jakiś tam czas ("bliski mi inf"
    ma premie praktycznie każdego miesiąca)
    4. Stosuj "pozapłacowe" formy motywacji
    5. Wyślij go na szkolenie jakie by chciał, w tym kierunki jakim chce się
    rozwijać - koszt wliczysz w koszty
    6. Poczytaj książki z zakresu managementu, motywacji i rozwoju osobowego,
    ścieżkach kariery itd...

    Pozdrawiam,

    Shady