PracaGrupypl.praca.dyskusjeWyjazd do irlandi w listopadzie - wiele pytan › Re: Wyjazd do irlandi w listopadzie - wiele pytan
    From: "gslabs" <gslabs@_neverspam_.wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wyjazd do irlandi w listopadzie - wiele pytan
    Date: Tue, 11 Oct 2005 23:18:12 +0100

    "private" <p...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
    news:dig8nt$plf$1@inews.gazeta.pl...
    > Po dlugich namyslach razem z moja dziewczyna stwierdzilismy ze jedziemy do
    > irlandi :) (wczesniej rozwazalismy rowniesz anglie)

    Jak i milion innych rodakow :)

    > (przez cały poprzedni rok bylismy na cyprze i w grecji) Problemem jest
    > jedynie to ze nie mamy zadnego doswiadczenia w pracy :/

    To duzy minus. Ale bardzo dobra znajomosc jezyka to plus. Pozostaje
    szczescie/znajomosci.

    > czy 1000 euro na 2 osoby na poczatek wystarczy ?

    A macie gdzie mieszkac? 1000 euro starczy na pokoj dla 2 osob na 1 miesiac
    (z depozytem) + skrome wyzywienie. Macie wiec 4 tygodnie na znalezienie
    pracy.

    > 2 Czy listopad to jest dobry czas na szukanie pracy ? Słyszałem ze w tym
    > czasie duzo studentow wraca do kraju i o prace jest latwiej.

    Jak i milion rodakow slyszalo. To definicja powakacyjnej fali. I tak
    wychodzi
    1000 Polakow dziennie, ale zakladajac realnie ok. 1000 nowych POlakow
    tygodniowo.

    > 5 Jak dojechac do dublina z lotniska ? Londujemy o 16.45, czy zdazymy
    > zlapac
    > jakis pociag/autobus do limerick ?

    Tak.

    > 6 Jakie dokumenty trzeba przetlumaczyc ? Czy wystarczy akt urodzenia i
    > pierwsza strona matury ? czy potrzebne jest zaswiadczenie o niekaralnosci
    > ?

    To ostatnie nie. Pierwsza strona matury? A druga...? Akt urodzenia zastapi
    paszport. Jesli nie chcesz miec niepotrzebnych komplikacji, zabierz go i nie
    ufaj zbytnio w magie polskiego dowodu osobistego.

    > 7 Czy oprocz wyrobienia numeru pps (w social welfare) nalezy dokonac jakis
    > innych formalnosci (tax office...?)

    Formularz 12A. Ale najpierw praca.

    > 8 Placa minimalna wynosi 7.65E brutto, ile jest to netto ("na reke") ?

    To minimum niezbedne do przezycia w Irlandii i panstwo jest na tyle
    litosciwe,
    ze od takiej kwoty podatku nie pobiera (przy 40 godzinnym tygodniu pracy).

    > 9 Jaka siec gsm polecacie ?

    Polacy uwielbiaja Meteor - bo najtanszy. Z jakoscia roznie.

    > 10 Czy formalnosc w banku sa rzeczywiscie tak klopotliwe ? Jaki bank
    > polecacie ? Czy pracodawca rzeczywiscie nie chce placic do reki ?

    Polecam Ci taki bank, ktory laskawie zalozy Ci konto. Bez dochodow
    irlandzkich
    szanse zerowe. Po zalatwieniu pracy zaloz konto w banku pracodawcy.

    > Czy znajde prace na budowie mimo ze nie mam doswiadczenia ? (to
    > pytanie dotyczy tez innych zawodow)

    Doswiadczenie w irlandii jest wazniejsze od wyksztalcenia, bez tego drugiego
    jednak sciezka kariery jest bardzo waska.

    > Ok, (nareszcie) koniec ;)

    Ufff :) Ale dobrze o Tobie swiadczy ze pytasz!

    pozdr
    gslabs