PracaGrupypl.praca.dyskusjeWydajem mi się, że to kłamstwo › Re: Wydajem mi się, że to kłamstwo
    From: "Mir" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wydajem mi się, że to kłamstwo
    Date: 15 Jan 2004 15:54:56 +0100

    > Wydaje mi się że po przepracowanym roku w firmie należy mi się
    > urlop w pełnym wymiarze a nie tylko 1/12 jak mi tłumaczą. Ja rozumuję to
    > prawo w ten sposób, że 1/12 nalezałaby mi się w nowej firmie jakbym ją teraz
    > zmienił, gdyż musiałbym nabyć praw do pełnego urlopu. Dlatego co miesiąc
    > przysługuje mi ta 1/12.

    Wg mnie dobrze myśłisz - urlop za miesiące przepracowane, a skoro pracujesz
    ponad rok, to należy Ci się pełen urlop 20 albo 26 dni, zależy od łącznego
    stażu pracy. Ułamki są ważne, gdy zaczynasz, obecnie kodeks zmieniono tak (o
    ile dobrze pamiętam), że nabywasz prawo już po miesiącu pracy w wymiarze 1/12
    urlopu, a nie jak wcześniej po pól roku w wymiarze 6/12.