PracaGrupypl.praca.dyskusjeWspomnienia z lat '80 i początku lat '90 › Re: Wspomnienia z lat '80 i początku lat '90
    From: "Songo" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wspomnienia z lat '80 i początku lat '90
    Date: Fri, 22 Apr 2011 20:09:52 +0200

    Użytkownik "Adam Koltowski" <a...@w...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:iorjnj$1he$1@news.onet.pl...
> [...]
    > czytac, pisac, liczyc. Uwazam, ze dawno powinnismy przestac zwalac wine na
    > historie oraz sie rozczulac nad soba a niestety po prostu zaczac pracowac
    > i nadal sie uczyc. To tak jak z ludzmi, ktorzy mieli na przyklad trudne
    > dziecinstwo. OK - mieli trudne dziecinstwo i wiele rzeczy z tego wynika,
    > ale sa dorosli i maja prosty wybor. Siedz i umartwiaj sie nad soba, albo
    > przeczytaj kilka ksiazek o kreowaniu swojej przyszlosci i zacznij zmieniac
    > swoje zycie wdrazajac zasady, ktore doprowadza do stanu oczekiwanego.

    Odpowiedz czy jak wszyscy wykażą się kreatywnością to zniknie bezrobocie?
    Bo dla mnie ludzie dzielą się kilkanaście odmian: normalni, anormalni,
    niezwykli,
    zwykli, praworządni, bandyci, mafiozo, piękni i brzydcy, wysocy i niscy,
    samodzielni i niesamodzielni, wykształceni i nieuki a wszyscy chcą jeść.
    Kraje zachodnie socjalistyczne i kapitalistyczne pomimo braku kontaktu z
    wojnami i komunizmem nie potrafiły zlikwidować biedy i ubóstwa ani wykreować
    takiego
    człowieka który by nie dał się zdołować. Hameryki nawet nie będę dawał za
    przykład, uważam że tam jest największa bieda i ubóstwo, nie byłem tam.

    > Ja po prostu mam dosc sluchania tego historycznego belkotu. Tych
    > wszystkich lustracji, tego calego zamieszania o to kto byl w jakim obozie
    > i tak dalej. W momencie kiedy odzyskalismy wolnosc, podstawowym zadaniem
    > dla narodu powinno byc budowanie przyszlosci a nie grzebanie sie w
    > przeszlosci przez cale lata. Tak jak po wyzwoleniu sie z okupacji
    > niemieckiej, podstawowym celem nardu byla odbudowa kraju. I tyle. Ludzie
    > potrafia tylko narzekac i na prawde samodzielnie niewiele robia aby
    > zmienic swoje zycie.

    Masz racje!!! prawie
    To gdzie Ty byłeś?
    Przeca widziałeś co się wyprawia? czemu nie wznosiłeś alarmu
    że nie tedy droga, że złodzieje, że bandyci?

> [...]
    > zarabia i w miare godnie zyje i co wazniejsze nikt nie musi wysluchiwac
    > tych debilnych dyskusji politycznych. Tych calych Lepperow, Radia Maryja i
    > calego tego moherowego cyrku ktory kreci sie wokol tego co bylo i niewiele
    > robi w imie przyszlosci. Ciekawy jestem ilu z tych ludzi wroci do kraju i
    > po co. Tak jak emigracje lat 70-tyc, 80-tych i 90-tych, malo kto wogole
    > mysli o tym zeby do tego zalosnego cyrku wracac. Kazdy sobie pracuje, ma
    > samochod, nie ma kredytow i dwa razy w roku jedzie na wakacje. I nikt od
    > niego niczego wiecej nie oczekuje ........

    Jak długo pracujesz na ten swój dobrobyt? bo Ci nie wierze?
    albo nie wiesz o czym piszesz.
    Rozumiem że u nas to same próżniaki i niedołegi, miernoty, czyżbyś takich
    nie spotkał w Szkocji? najlepsi wyjechali.
    Sam stwierdzasz że w Polsce niema pracy, że to nie jest wina
    zwykłego śmiertelnika, więc o co chodzi?

> [...]
    > komentowany w prasie lokalnej i ludzie wiedza kto jest kto. To pozniej
    > procentuje tym, ze zaden szemrany gosc nie dostanie sie psim swedem na
    > zaden publiczny stolek. To sie powoli zmienia. Dziennikarze czasami
    > wyciagaja jakies brudy i to jest pomocne w eliminowaniu wszelkiego
    > elementu. Moze w przyszlosci zaprocentuje to tym, ze partie same beda
    > eliminowaly ludzi, ktorzy moga narobic siary a zaczna inwestowac w ludzi,
    > ktorzy reprezentuja poziom. Na chwile obecna swiat polskiej polityki jest
    > za bardzo sklucony i skorumpowany co jest niezlym posmiewiskiem dla calego

    W pełni się z Tobą zgadzam, tylko dlaczego zacząłeś od "Tych calych
    Lepperow, Radia Maryja i calego tego moherowego cyrku" .Pokaż kto pokazuje
    palcem
    Leppera, Mira, Zbysia?
    Ci których Ty nie chcesz słuchać!

    > Wiec przestansie sie ludzie rozczulac nad hiostoria. Nie dla nas jednych
    > historia nie byla laskawa i nie my jedni dostalismy po dupie z kilku
    > stron. Trzeba myslec o przyszlosci i dbac o swoje zycie. A narzekac i
    > krytykowac to kazdy potrafi.
    >
    > Pozdrowienia ze Szkocji.

    Widzisz, jesteś pewnie jeszcze młodym człowiekiem, wczas wyjechałeś z kraju
    nic Cię do Polski nie ciągnie, świetnie się zaaklimatyzowałeś w nowym
    miejscu, znasz język, gratuluje. Ale są osobnicy którzy nie mogą się
    zaaklimatyzować, mają zobowiązania w Polsce, są już starsi, problemy
    językowe, znają go lepiej lub gorzej, a i z pracą też mają dużo problemu,
    nie mniej niż w Polsce.
    Wcale to tak wesoło nie wygląda jak to opisałeś, czasem wygląda tragicznie.

    Pozdrawiam z Polski
    Józek