PracaGrupypl.praca.dyskusjeWspomnienia z lat '80 i początku lat '90 › Re: Wspomnienia z lat '80 i początku lat '90
    From: AMX <r...@b...cy>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wspomnienia z lat '80 i początku lat '90
    Date: Fri, 22 Apr 2011 17:27:15 +0000 (UTC)

    On Thu, 21 Apr 2011 23:26:27 +0200, Yakhub <y...@g...pl> wrote:

    > W porównaniu do wartości tych zarobionych pieniędzy w Polsce - ten wysiłek
    > wcale nie był taki wielki.
    > [..]
    > Każda złotówka zarobiona w ten sposób była zarobiona bardzo łatwo.

    Chyba użyłem zbyt dużego skrótu myślowego i wprowadziłem
    zamieszanie. To, co piszesz to prawda ale mnie chodzi o to, że te
    pieniądze jak na warunki zachodnie były śmieszne. Dopiero po
    przekroczeniu granicy nabierały wartości =:-).

    Jednocześnie tamtejsi, których zarobki nie nabierały wartości
    przy przekraczaniu granicy, jednak wystarczały na utrzymanie
    poziomu życia, który był przedmiotem pożądania.

    Co ważniejsze, większość pracujących ,,na saksach'' nie pracowała
    po biurach, gdzie szef siedzi w swoim gabinecie i nie wiadomo co
    robi. Ich szefowie, rolnik, majster na budowie, kierownik
    hotelu/restauracji pracowali albo razem z nimi albo obok.
    Nasi widzieli jak się pracuje na duże pieniądze, widzieli skąd
    one się biorą.

    I powszechne wrażenie było takie, że np. właściciel restauracji
    owszem, jeździ wspaniałym samochodem ale pracuje ciężko od świtu
    do zmierzchu. Bogactwo bierze się z ciężkiej pracy.

    Odwrotnie niż w Afryce. Tam biały siedział na werandzie i popijał
    coś dla ochłody a czarni zasuwali z robotą. Więc w rozumieniu
    tubylców (w uproszczeniu) bogactwo brało się z garnituru i
    przesiadywania na werandzie.

    Pracowicie stukał w klawisze (popijając coś dla ochłody)

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy