PracaGrupypl.praca.dyskusjeWspomnienia z lat '80 i początku lat '90 › Re: Wspomnienia z lat '80 i początku lat '90
    From: Yakhub <y...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wspomnienia z lat '80 i początku lat '90
    Date: Thu, 21 Apr 2011 23:26:27 +0200

    Dnia Thu, 21 Apr 2011 20:55:38 +0000 (UTC), AMX napisał(a):

    > A to już tylko pół prawdy. Owszem, pieniądze zarobione za granicą
    > były wielkim majątkiem w Polsce ale nie na zachodzie. Więc jednak
    > te rzesze wyjeżdających widziały, że tamtejsze duże pieniądze to nie
    > zarabia się leżąc na plaży, tylko wielkim własnym wysiłkiem.

    W porównaniu do wartości tych zarobionych pieniędzy w Polsce - ten wysiłek
    wcale nie był taki wielki.

    Oczywiście, to była ciężka praca (tego nie śmiałbym nawet kwestionować),
    ale płaca (wyrażona w złotówkach przeliczanych po czarnorynkowym kursie)
    była nieproporcjonalnie wysoka.

    Nie wiem, czy uda mi się dobrze wyrazić to, co mam na myśli, ale:
    Każda złotówka zarobiona w ten sposób była zarobiona bardzo łatwo.

    > A to już nieporozumienie. To jest punkt widzenia tych, którzy nie
    > wyjechali. Ci którzy mieli dolary, albo inne marki, galopującej
    > inflacji się nie bali. To ci, którzy mieli złotówki musieli je
    > szybko wydawać.

    Chyba, że włożyli te pieniądze w książeczki mieszkaniowe.
    Albo akurat mieli nie dolary czy marki, ale dinary jugosławiańskie
    (autentyk z mojej rodziny).

    > Dla utrudnienia, dostatecznie liczna grupa prezentuje wszelkie
    > możliwe zachowania, więc zapewne można znaleźć przypadki, które
    > przeczą mojej koncepcji i pasują do Twojej. Albo odwrotnie.

    Oczywiście. Do tego nie ukrywam, że dzieckiem wtedy jeszcze byłem, więc
    opieram się bardziej na cudzych opowieściach, niż na własnym doświadczeniu.

    Szanując się wzajemnie, pozdrawiam.

    Yakhub

    PS. Nie wiem, dlaczego, ale strasznie lubię czytać Twoje posty :)