PracaGrupypl.praca.dyskusjeWspomnienia z lat '80 i początku lat '90 › Re: Wspomnienia z lat '80 i początku lat '90
    From: z <z...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wspomnienia z lat '80 i początku lat '90
    Date: Sun, 03 Apr 2011 00:25:56 +0200

    Emeryt pisze:

    > W obecnym systemie dobrze żyje sie tylko złodziejom którzy "sprywatyzowali"
    > majątek PRL, lub tym którzy wysługują się zachodnim korporacjom zatrudnionym
    > jako "karbowy".

    W poprzednim systemie żyło się dobrze tym co mieli stosowną czerwoną
    legitymację. Mimo że byłem małym dzieckiem dobrze pamiętam trudności w
    zakupie czegoś co się zgodnie z prawem należało ale brakowało poparcia
    sekretarza.

    > W kapitalistyczej Polsce w latach 1918-1939 zbudowano Gdynie, kolej z Śląska
    > do Gdyni, Centralny Okreg Przemysłowy i kupe mniejszych inwestycji. W dużych
    > inwestycjach udział Państwa we własności to było średnio 80%. Zunifikowano
    > prawo które było inne w każdym zaborze.
    >
    > A co zbudowano w latach 1990-2010? zbudowano NIC! tylko rozgrabiono i
    > rozkradziono to co naród (nie komuniści) budował za PRL.
    > Ale wmówiono ludziom że własność państwowa to zło które należy tępić
    > wszelkimi środkami najlepiej przez wyprzedaż za grosze moim krewnym i
    > kumplom.

    Scyzoryk mi się otwiera na takie teksty.
    To właśnie przez komunistów żyje mi się teraz gorzej niż np. Niemcom.
    To przez nich musimy teraz nieudolnie nadrabiać dystans.
    To oni po tajemnie się uwłaszczyli na majątku państwowym i jeszcze przez
    długie lata będą pociągać za sznurki z pozycji ludzi biznesu.
    To jest pierwsza i najważniejsza przyczyna naszego nieszczęścia.

    Tak nie mam szacunku dla przytakiwaczy, popleczników i udziałowców
    tamtego systemu choćby nie wiem jakimi byli teraz autorytetami.