PracaGrupypl.praca.dyskusje › Własna działalnść

  • 1. Data: 2003-03-14 10:18:53
    Temat: Własna działalnść
    Od: "sbikini" <s...@p...onet.pl>

    Czy ktoś może wie jaki jest koszt założenia własnej działalności gosp.?
    jednoosobowej ) od razu VAT

    i CO trzeba co miesiąć załatwiać?

    Chyba

    ZUS - 10 każdego miesiąca
    VAT - ?!?!?
    i chyba PIT o ile się przekroczyło jakiś pułap ( ale tego nie wiem gdzieś
    coś słyszałem ) i też nie wiem do którego.

    Dzięki

  • 2. Data: 2003-03-14 11:18:39
    Temat: Re: Własna działalnść
    Od: Mackosa <mackosa@wp._NOSPAM_pl>

    sbikini wrote:

    > Czy ktoś może wie jaki jest koszt założenia własnej działalności gosp.?
    > jednoosobowej ) od razu VAT

    Cos okolo 100-150 PLN w urzedzie dzielnicy/gminy i w GUSie.

    > i CO trzeba co miesiąć załatwiać?
    >
    > Chyba
    >
    > ZUS - 10 każdego miesiąca

    tak

    > VAT - ?!?!?

    w zaleznosci od opodatkowania... np. KPiR - VAT7 do 25 kazdego miesiaca.

    > i chyba PIT o ile się przekroczyło jakiś pułap ( ale tego nie wiem gdzieś
    > coś słyszałem ) i też nie wiem do którego.

    okolo 2500 dochodu to chyba ten pulap.

    Albo sie naucz ksiegowosci albo powierz to ksiegowej. Duzo to nie
    kosztuje, a bedziesz spac spokojniej.

    Pozdro !
    Mackosa <mackosa@wp._NOSPAM_pl>

  • 3. Data: 2003-03-14 12:07:06
    Od: "Gotex" <N...@n...com>

    Użytkownik "sbikini" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > coś słyszałem ) i też nie wiem do którego.
    >

    > Dzięki
    > Tak jak kolega Ci doradził oddaj sprawy w fachowe ręce.
    Zaczynasz dziłalność powiedzmy od 1-03-2003 to
    10 -04-2003 płacisz już ZUS około 600zł.
    20-04-2003 PIT 5
    25-04-2003 VAT 7
    TYCH terminów musisz się trzymać nie możesz składać w póżniejszym terminie.
    Jeszcze zależy co to za działalność bo może wynajmujesz lokal to następne
    koszta .
    Prowadziłam działalność ,ale koszta przerosły moje dochody .
    Powodzenia

  • 4. Data: 2003-03-14 18:43:38
    Od: "sbikini" <s...@p...onet.pl>

    OK dzięki.

    Kolejne pytanie.
    Chodzi o taką sytuację :

    Jeżeli zarejestuje działalność.
    Bedę miał jakieś koszty. Ale nie wystawię żadnej faktury.

    Nstępnie zawieszę działalność w ZUS ( teraz robi się to od ręki przez
    płatnika )

    Muszę zapłacić ZUS za te dni kiedy firma działała OK

    Ale podobno:

    PIT 5
    VAT 7

    nie muszę ponieważ dopuki nie wystawię żadnej faktury to nie trzeba.

    Czy to prawda???

  • 5. Data: 2003-03-15 17:05:56
    Od: "Gotex" <N...@n...com>

> [...]
    >
    > Czy to prawda???
    > Co TY kombinujesz po co rozpoczynać działalność i ją zawieszać? ZUS musisz
    zapłacić za te dni co pracowałeś
    W Urzędzie zawsze składasz deklarację nawet jeżeli jest zerowa a przecież
    parę dni coś robiłeś.
    PIT 5 bo miałeś albo dochód ,albo straty.
    VAT 7 też złóż

  • 6. Data: 2003-03-16 23:28:27
    Od: "Pawel" <p...@l...bmj.net.pl>

> [...]
    > płatnika )
    >
    > Muszę zapłacić ZUS za te dni kiedy firma działała OK
    Nie wiem po co Ci te kombinacje, ale zrobionych w ten sposob strat nie
    mozesz sobie odliczyc przy rozliczeniu rocznym. Mozna je bilansowac do 3 lat
    wstecz z tego samego tytulu (czyli dzialalnosci).

    Gotex wrote:
    > W Urzędzie zawsze składasz deklarację nawet jeżeli jest zerowa a
    > przecież parę dni coś robiłeś.
    > PIT 5 bo miałeś albo dochód ,albo straty.

    Nieprawda. PIT5 zaczyna sie skladac w momencie, gdy zaczynasz byc winny
    podatek panstwu, (czyli twoje (dochody-koszty)*0.19 - ulga_podatkowa bedzie
    wieksze od zera). Potem, nawet jezeli w kolejnych miesiacach bedziesz mial
    strate, to juz trzeba PITa skladac do konca roku. Acha, na poczatku
    dzialalnosci i na poczatku kazdego nastepnego roku trzeba do US dac pismo o
    zalozeniu KPIR.

    > VAT 7 też złóż
    To obowiazkowo w kazdym miesiacu. Dowiedz sie tez o kwartalne rozliczneie
    Vatu, ale to chyba nie zmniejsza papierologii

    Pawel