PracaGrupypl.praca.dyskusjeWłasna działalnść › Re: Własna działalnść
    From: "Pawel" <p...@l...bmj.net.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Własna działalnść
    Date: Mon, 17 Mar 2003 00:28:27 +0100

    > Jeżeli zarejestuje działalność.
    > Bedę miał jakieś koszty. Ale nie wystawię żadnej faktury.
    >
    > Nstępnie zawieszę działalność w ZUS ( teraz robi się to od ręki przez
    > płatnika )
    >
    > Muszę zapłacić ZUS za te dni kiedy firma działała OK
    Nie wiem po co Ci te kombinacje, ale zrobionych w ten sposob strat nie
    mozesz sobie odliczyc przy rozliczeniu rocznym. Mozna je bilansowac do 3 lat
    wstecz z tego samego tytulu (czyli dzialalnosci).

    Gotex wrote:
    > W Urzędzie zawsze składasz deklarację nawet jeżeli jest zerowa a
    > przecież parę dni coś robiłeś.
    > PIT 5 bo miałeś albo dochód ,albo straty.

    Nieprawda. PIT5 zaczyna sie skladac w momencie, gdy zaczynasz byc winny
    podatek panstwu, (czyli twoje (dochody-koszty)*0.19 - ulga_podatkowa bedzie
    wieksze od zera). Potem, nawet jezeli w kolejnych miesiacach bedziesz mial
    strate, to juz trzeba PITa skladac do konca roku. Acha, na poczatku
    dzialalnosci i na poczatku kazdego nastepnego roku trzeba do US dac pismo o
    zalozeniu KPIR.

    > VAT 7 też złóż
    To obowiazkowo w kazdym miesiacu. Dowiedz sie tez o kwartalne rozliczneie
    Vatu, ale to chyba nie zmniejsza papierologii

    Pawel