PracaGrupypl.praca.dyskusjeWłasna Działalnosc - ZA CO ???? › Re: Własna Działalnosc - ZA CO ????
  • Data: 2003-07-08 01:48:08
    Temat: Re: Własna Działalnosc - ZA CO ????
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) szukaj wiadomości tego autora

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> writes:

    > To ja Ciebie prosze, zebys wytlumaczyl kilku milionom osob, zeby nie
    > liczyli na zadna pomoc (w koncu).

    zdaje sie, ze tlumaczenie nic nie daje.
    natomiast ludzie szybko sie ucza, jak przestaje im mamona za bezdurno
    splywac.

    przypomniala mi sie tutaj taka scenka rodzajowa z indii, z czasow
    okupacji brytyjskiej.
    otoz, roku ktoregos pewien rejon w indiach nawiedzila susza i ludzie
    zaczeli mrzec z glodu. wobec tego brytyjczycy zaczeli za darmo
    rozdawac zboze, jako bezzwrotna zapomoge na czas kleski.
    kleska minela, ale hindusi jakos sie do pracy na roli wcale to a wcale
    nie kwapili. tedy urzednik brytyjski dnia pewnego podszedl do hindusa
    odpoczywajacego pod drzewem i zapytal:
    - dlaczego nie pracujesz? susza minela, juz wszystko jest jak
    przedtem, a ty siedzisz pod drzewem i czekasz?
    i hindus odpowiedzial:
    - a po co mam pracowac, skoro w poludnie pojawi sie tu samochod
    brytyjczykow rozdajacy za darmo zboze?

    no i tak to wlasnie jest z ta pomoca.
    raz dany przywilej jest niemozliwy do odebrania po dobroci.

    > Przeciez oni nie robia deficytu bo im sie podoba - tylko dlatego ze
    > musza - bo maja tak zapisane w budzecie. Dotacja na to, transfer

    nic nie musza.
    deficyt robia, bo jak powiedza wprost, ze mamony za bezdurno niet, to
    przegraja wybory i potraca stolki.

    wot i cala filozofia rzundu.
    --
    Nina Mazur Miller