PracaGrupypl.praca.dyskusjeWłasna Działalnosc - ZA CO ???? › Re: Własna Działalnosc - ZA CO ????
  • Data: 2003-07-07 15:57:18
    Temat: Re: Własna Działalnosc - ZA CO ????
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To ja Ciebie prosze, zebys wytlumaczyl kilku milionom osob, zeby nie
    > liczyli na zadna pomoc (w koncu).
    > Przeciez oni nie robia deficytu bo im sie podoba - tylko dlatego ze
    > musza - bo maja tak zapisane w budzecie. Dotacja na to, transfer
    > tam...
    > Nie widzisz tego?
    > http://polityka.onet.pl/162,1082749,1,RA,artykul.htm

    A o czym ja piszę? Właśnie o tym, znam ten artykuł. Mamy ludzi wyłudzających
    zasiłki, mamy branże wyłudzające dotacje, mamy wielki system wyłudzeń w
    postaci okołorolnych agencji (większość rolników pewnie nawet się w tym nie
    łapie). Mamy wreszcie dofinansowanie parti z budżetu, mamy monstrualny
    biurokratyczny aparat, który jest bo jest i tylko się rozrasta, mamy
    skomplikowany, uznaniowy, absurdalny system podatkowy, dzięki któremu część
    z owych urzędników znajduje usprawiedliwienie dla istnienia swoich
    stanowisk. Mamy gospodarkę pełną przepisów, koncesji, zezwoleń, mamy
    faktyczne monopole: komunikacyjny, energetyczny, co zmienia się bardzo
    powoli. A kto na tym traci? A no tracą ci, którzy powinni pomoc otrzymywać.
    Tracą emeryci, tracą renciści, którzy rzeczywiście nie są zdolni do pracy.
    Traci wreszcie cała gospodarka a więc każdy z nas, o ile nie jest w stanie
    znaleźć sposobu na dobranie się do państwowej kasy w wyniku przetargów. O
    tym piszę. Na to wszystko, o czym zresztą doskonale wiesz, idą także
    pieniądze z obligacji. Znasz się na bankowości, myślę, że masz więc duże
    pojęcie o ekonomii i zdajesz sobie sprawę, jakim obciążeniem dla gospodarki
    jest dziura budżetowa.

    --
    ++ Michał Gancarski ++
    ++ w...@e...org.pl ++