PracaGrupypl.praca.dyskusjeWłamanie do samochodu i kradzież firmowego laptopa. › Re: Włamanie do samochodu i kradzież firmowego laptopa.
    From: Samotnik <s...@s...eu.org>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Włamanie do samochodu i kradzież firmowego laptopa.
    Date: Thu, 12 Dec 2002 11:05:09 +0000 (UTC)

    W artykule <p...@g...pl> Frogesty Rygel napisał(a):
    > Przeczytałem cały wątek (w tym momencie) i widzę jedną bardzo
    > dużą nieścisłość: pisałeś że miałeś prawo do wynoszenia laptopa
    > (zgodnie z regulaminem - i na zdrowy rozsądek z przeznaczeniem
    > sprzętu) - pracodawca udostępnił ci sprzęt znacznej wartości do
    > swobodnej dyspozycji i go nie ubezpieczył???? A jeżeli go ubezpieczył to
    > czemu domaga się od Ciebie jeszcze zwrotu kosztów? Ciekawe czy w razie
    > kradzieży samochodu służbowego też będą sie upieprzać do pracowanika?
    > Moim zdaniem musisz koniecznie pogadać z prawnikiem bo pachnie mi
> [...]

    A jest przepis nakazujący pracodawcy ubezpieczać sprzęt wydawany
    pracownikowi (może jest, po prostu nie wiem)? IMHO nie, co najwyżej
    pracownik ma prawo odmówić przyjęcia nieubezpieczonego sprzętu, albo...
    ubezpieczyć się we własnym zakresie. Nie rozumiem, dlaczego ktoś chce
    tutaj zwalać winę na pracodawcę. Zwolnił kogoś (zapewne miał taki, czy
    inny powód - na 50% oszczędności finansowe), a ten ktoś mu gubi na
    dodatek 10kzł.
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/