PracaGrupypl.praca.dyskusjeWłamanie do samochodu i kradzież firmowego laptopa. › Re: Włamanie do samochodu i kradzież firmowego laptopa.
  • Data: 2002-12-12 11:01:40
    Temat: Re: Włamanie do samochodu i kradzież firmowego laptopa.
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    W artykule <at89ei$o71$1@news.gazeta.pl> Aleksander L. napisał(a):

    > W firmie nie chcą mi podpisać obiegówki bo nie zwróciłem laptopa, no
    > bo nie mam już co zwracać. Przełożony straszy mnie sądem. I co w
    > takim przypadku robić?

    Pożyczyć pieniążki i oddać kasę. Pracodawca nie ma ochoty ponosić
    kosztów Twojego niedbalstwa, zwłaszcza w sytuacji, w której już się z
    Tobą rozstał i wcale mu się nie należy dziwić.

    > Czy pracodawca może dochodzić w sądzie zwrotu pieniędzy za laptopa? I jaki może być
    skutek takiej sprawy?

    Kodeks Karny:

    Art.278. § 1. Kto zabiera w celu przywłaszczenia cudzą rzecz ruchomą,
    podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    Ew. (ale nie wiem, czy laptop za kilka kzł + oprogramowanie za kolejne
    kilka to mniejsza waga):

    § 3. W wypadku mniejszej wagi, sprawca podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności do roku.

    Masz słabe szanse, żeby się wybronić, chociaż fakt zgłoszenia sprawy na
    Policji jest pewnym atutem. Ale wierz mi, sądy już nie takie wałki
    widziały...
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/