  • Data: 2005-09-10 11:59:41
    Temat: Re: Wiek nie ma znaczenia
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >   To ortografia skodyfikowana jest w ustawie??? Podasz mi linka do
    > Dziennika Ustaw z obecnymi regułami ortografii???

    NIe jestem prawnikiem, ale w tej dyskusji (lub tej obok , pod wątkien "plaga
    matołów" ) ktoś podawał chyba linka do tego co sejm uchwalił w 1999 roku. Tam
    są tylko niektóre zmiany.
    NIe wiem , czy wszyskie zasady są w prawie, pewnie nie.
    Ale niektóre są. Ostatnia słynna zmiana ortografii była w 1936 roku, nie wiem
    czy ustawa, czy rozporządzenie (ale to też prawo),
    ale już wcześniej , w 1934 roku ministerstwo W.R.iO.P. (nie umiem rozwinąć
    skrótu, pewnie Wychowania i Oświaty) wyraziło zgodę na rewizję zasad pisowni, a
    1936 zatwierdziło te zmiany.