PracaGrupypl.praca.dyskusjeWebdesigner - jakie zarobki? › Re: Webdesigner - jakie zarobki?
    From: "Jackare" <1...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Webdesigner - jakie zarobki?
    Date: Wed, 7 May 2008 09:00:15 +0200

    Ale tu już pomieszałeś kilka ról lub wręcz stanowisk

    > Ciężko o programiste , który :
    > - potrafi pracować w zespole

    OK - może być ciężko, ale to rola szefa zespołu aby ten zespół budować i
    tworzyć w nim relacje wykorzystując umiejętności poszczególnych jego
    członków

    > - jest kreatywny lecz nie jest indywidualistą
    uwaga j.w.

    > - potrafi dokumentować swoja pracę
    a to już może robić tester / dział testów na podtawie komentarzy w kodzie
    lub scenariuszy testowych lub założeń projektu

    > - mowi i komunikuje sie z resztą firmy w rozzumialym jęzku ,a nie tylko w
    > zespole
    ale po co? On pracuje w zespole, ma swego szefa i wystarczy że ten go
    rozumie. Jeżeli programista gada z resztą firmy to przynosi straty bo gada
    zamiast produkować oprogramowanie co jest jego głównym zadaniem. Od
    przekładania z polskiego na narzędziowy jest analityk i projektant, czasem
    szef zespołu.

    > - chce sie rozwijac , a nie klepnac na etacie pare wierszy a potem w domku
    > na zlecenie
    zarządzanie, zarządzanie, zarządzanie...

    > - nie ma oporów w kontakcie z zewnętrzną osobą

    pnownie pytam: po co? Jeżeli chcesz mieć wszsytko w jednym to polegniesz na
    pozozrnych oszczędnościach kosztów bo padnie wydajność i jakość. Po to
    wprowadza się specjalizację aby programista efektywnie produkował
    oprogramowanie i nie musiał być analitykiem biznesowym, projektantem,
    testerem, wdrożeniowcem i serwisantem. Klepie kod ale do tego jest właśnie
    potrzebna kreatywność i wiedza informatyczna, matematyczna, logiczna,
    technologiczna i na tym poziomie rozwój umiejętności i kreatywności
    programisty przynosi najlepsze efekty. Umiejętności miękkie są ważne ale
    wtedy przesuwa się ciężar pracy z programowania na sprawy prowadzenia
    projektu a tego nie powinien robić programista. Programować trzeba lubieć.
    Ja np nie lubię i w związku z tym nie będe nigdy w tym dobry, ale są tacy,
    co potrafią każdy element kodu wycyzelować jak mechanizm szwajcarskiego
    zegarka i jeszcze sprawia im to wielką frajdę. Jeśli takiego człowieka
    obciążysz gadkami z klientem, analizą potrzeb, projektowaniem i
    wdrożeniami - jest duże prawdopodobieńswo że zarżniesz w nim to co
    najlepsze. Tu jest pole do popisu dla szefa zespołu/działu aby tak zarządzał
    ludźmi by pracowali z chęcią wynikającą z realizowania się w pracy i
    wykorzystywania ich najlepszym umiejętności a nie łatania dziur akurat tym
    kim się ma a nie tym kogo powinno się mieć
    --
    Jackare