PracaGrupypl.praca.dyskusje › Walka z bezrobociem (długie)

  • 11. Data: 2002-03-20 10:32:46
    Temat: Re: Walka z bezrobociem (długie)
    Od: "H W C W" <h...@p...onet.pl>

    > ponad 100 zl skladki na pie%^%$ kasy chorych i to niezaleznie
    > od uzyskanych dochodow ?!!!
    a wiesz ile lekarz rodzinny dostaje miesiecznie z twoich 100 zl?
    nie mnie nie wiecej tylko 4-6 zl miesiecznie (wq zaleznosci od wojewodztwa)
    do tego jeszcze jak da Ci skierowanie np. na badanie krwi za 30 zl, to jego
    polroczne zarobki diabli biora (bo oczywiscie to jemu to odciagaja)
    a gdzie sie podziewa pozostale 95 zl?

  • 12. Data: 2002-03-20 11:10:35
    Od: "RZ" <r...@g...pl>

    > Ja tez wole kupowac w malych sklepikach osiedlowych. Jest to dla mnie
    > przyjemniejsze. Jednak przyznaje, nie zawsze, niestety, to robie.

    A ja nie!
    Ileż muszę wyrzucać nadgnitych owoców (w sprytny sposób umieszczanych
    przez sprzedawców razem z dobrymi), że nie wspomnę o produktach
    przeterminowanych.
    Oczywiście w supermarketach równiż można się naciąć, ale owoce można sobie
    wybrać
    i daty ważności posprawdzać.

    R.

  • 13. Data: 2002-03-20 11:58:10
    Od: Basia Zygmańska <j...@s...gliwice.pl>

> [...]
    > przeterminowanych.
    > Oczywiście w supermarketach równiż można się naciąć, ale owoce można

    Ja mam w poblizu swojego domu (stare centrum miasta, nie osiedle)
    kilka - konkretnie 6 zaprzyjaźnionych sklepików, gdzie mnie znają, bo
    chodzę tam prawie codziennie i raczej mi zgniłych owoców, lub
    produktów przeterminowanych nie wcisną bo wiedzą ze straciliby
    klientkę. A gdyby wcisnęli - zaraz drugiego dnia im bym o tym
    powiedziała.
    Jak nie mam drobnych, to płacę następnym razem.
    Do jednego chodzę, bo tam mają najlepszy pasztet, w drugim tańsze o 40
    gr na litrze mleko, w trzecim świetne sałatki garmażeryjne itd.
    Sklepiki są o 50 m jeden od drugiego i wszystkie jakoś prosperują
    (niektóre od 1990 r, niektóre nawet od lat sześćdziesiątych)

    A supermarket mam odległy o ok 1 km, musiałbym tam jechać
    autobusem,stracić na to conajmniej 1 godz. i ile razy tam byłam - to
    zawsze kupiłam coś "przy okazji" wydajac niepotrzebnie nawet 50 zł
    ;-)).

    A tak - codzienne zakupy zajmują mi ok. 15 min w drodze z pracy.
    I wcale nie robie tego ze względu na patriotyzm, a ze względu na
    własną wygodę ;-)))

    Pozdrowienia.

    Basia

  • 14. Data: 2002-03-20 12:35:51
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Adam Hernik" <a...@i...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > mlode malzenstwo kupuje pralke wymyslona i wyprodukowana w polsce
    > i bezposrednio po tym obrazek - jak rzemieslnik w malym rodzinnym
    > zakladzie pracowicie naprawia pralke po kilku miesiacach uzywania.
    > Nastepny mlody przedsiebiorca kupuje wytwor polskiej mysli technicznej
    > samochod Lublin i bezposrednio po tym obrazek jak grabarze zabieraja
    > zwloki naszego bohatera a pogotowie pozostalych przy zyciu pasazerow.
    > Coz wada konstrukcyjna a producent nie raczyl powiadomic klientow
    > o znalezionej wadzie z uwagi na to ze koszty naprawy zbytnio obciazyly

    Dokładnie tak bylo za komuny.
    Ale teraz to inne czasy. No i masz wybór: kupować wysokiej jakości zachodnie
    towary będąc bezrobotnym, czy byle jakie polskie, ale mając pracę.

    Wiesiek

  • 15. Data: 2002-03-20 12:40:22
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    > IMHO jedynym lekiem na poprawe sytuacji jest rownosc podmiotow
    gospodarczych,
    > wobec prawa i urzedow,
    > bez podzialu na duzych i malych, krajowych czy zagranicznych. Im wiecej
    panstwo
    > (czytaj urzednicy) beda probowali czyms sterowac tym gorzej na tym wszyscy
    wyjda.

    Nie masz szans. Aby dać do sprzedaży wyprodukowany przez Ciebie towar w
    supermarkecie, musisz zapłacić oficjalną łapówkę (obojetnie jak w którym
    supermarkecie to się nazywa). Polskie prawo karze za dawanie i przyjmowanie
    łapówek, ale nie dotyczy to firm zachodnich, jak widać;)

    Wiesiek

  • 16. Data: 2002-03-20 13:01:56
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

> [...]
    przyjmowanie
    > łapówek, ale nie dotyczy to firm zachodnich, jak widać;)

    To nie jest lapowka, tylko zapewnienie zysku za m2 polki, poniewaz towar
    hipermarkety nie chca podejmowac ryzyka obnizenia zysku m2, dlatego musza
    sobie zapewnic godziwe zyski. Tak jest we wszystkich krajach swiata, zeby
    wejsc do jakiejs sieci trzeba zaplacic za promocje itp.

  • 17. Data: 2002-03-20 14:37:11
    Od: "Andrzej Bochniak" <b...@k...onet.pl>

    Użytkownik "Wiesław Wronowicz" <w...@p...com> napisał w
    wiadomości news:a79f2n$i9e$1@news.tpi.pl...
    > Uważam że w obecnej sytuacji finansowej budżetu i firm, najtańszym i
    > skutecznym sposobem walki z bezrobociem (znacznie skuteczniejszym od zmian
    > Kodeksie Pracy) bylaby akcja edukacyjna społeczeństwa. Krótkie filmiki
    > nadawane w TV jako reklama pod hasłem "Kupuj wyprodukowane w Polsce,
    polskie
    > towary w polskich sklepach". Obrazek np. Kobieta bieże z półki czekoladę

    Proponuje zacząć od siebie:
    Zamiast programowac w VB zainteresuj się np. LOGLAN-em. To takie coś
    wymyślone bodajże w II UW, czemu INFORMATYKA poświęcała swego czasu 80 %
    uwagi. Napisz jakis (cross)kompilator na Impola, PSPD albo Elwro-Juniora to
    przy okazji KFAP, Elwro i paru innych odzyja/zmartwychstaja w sam raz na
    Wielkanoc.

  • 18. Data: 2002-03-20 14:39:09
    Od: jerzu <n...@j...one.pl>

    On Wed, 20 Mar 2002 08:50:09 +0100, Wiesław Wronowicz
    <w...@p...com> wrote:

    (...)
    >towary w polskich sklepach". Obrazek np. Kobieta bieże z półki czekoladę
    >Milka i bezpośrednio po tym obrazek kadrowa w Goplanie pisze zawiadomienie o

    Milka produkowana jest chyba w zakładach Olza w Cieszynie.

    >zwolnieniach grupowych. Nastepny dziewczynka sięga po baton Mars i obrazek

    Marsy są produkowane koło Sochaczewa ;-)

    >jak zwalniają jej mamę. Młode małżeństwo kupuje pralkę i obrazek jak
    >zwalniają pracownika w fabryce pralek, silników i hucie. Obrazek żona

    Huty to już w Polsce wszystki chyba leżą. Pralki Bosch produkowane są
    w Łodzi ;-)

    >bezrobotnego kupuje przyprawę Knora, czy proszek do pieczenia DrOetker.

    Przyprawy Konorr to Poznań a DrOetker ma fabryke w Gdańsku ;-)

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński j...@i...pl
    http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org - strona domowa

  • 19. Data: 2002-03-20 14:42:33
    Od: jerzu <n...@j...one.pl>

    On Wed, 20 Mar 2002 10:06:01 +0100, RKacz <r...@j...us.edu.pl>
    wrote:

    >Moze i cos w tym jest, ale polskie prawo zabrania stosowania
    >reklamy porownaczej, a takie filmiki na pewno by nia byly,
    >pozatym ktos (czyli my wszyscy) najpierw musielibysmy za to
    >zaplacic (a ja osobiscie nie mam ochoty).

    Oj chyba już od ponad roku można stosować reklamę porównawczą. Tak coś
    mi się kiedyś obiło o o czy. Ale nikt się do tego jakoś nie kwapi.
    Powód prosty - procesy sądowe.

  • 20. Data: 2002-03-20 14:44:13
    Od: jerzu <n...@j...one.pl>

    On Wed, 20 Mar 2002 10:27:48 +0100, Basia Zygmańska
    <j...@s...gliwice.pl> wrote:

    >Z reguły nie kupuje w supermarketach, bo nie lubię, zawsze wydaję tam
    >więcej pieniedzy niż chciałabym, a podstawowe zakupy (chleb, mleko
    >itd.. ) robię po drodze z pracy w małych sklepikach w sąsiedztwie.
    >Moze tracę na tym 3 zł dziennie, bo tyle moze wynosić różnica w cenie,
    >ale zaoszczędzam sporo czasu.

    Radziłbym dobrze policzyć. Niektóre produkty są w sklepie Mokpol (d.
    WSS Warszawa Mokotów) 2x droższe niż w hipermarkecie.