PracaGrupypl.praca.dyskusjeWSZYSCY PRACODAWCY TO NIEUKI I HIENY !!! › Re: WSZYSCY PRACODAWCY TO NIEUKI I HIENY !!!
  • Data: 2002-03-20 16:36:53
    Temat: Re: WSZYSCY PRACODAWCY TO NIEUKI I HIENY !!!
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Zdzisław" napisal:

    > Pozwolę sobie na małe podsumowanie.

    A ja na male sprostowanie bo sie do konca nie zrozumielismy najwyrazniej
    :)

    > Pracodawca, który minimalizuje koszty poprzez
    > minimalizowanie płac pracowniczych, dziwi się potem
    > ze i oni "minimalizują" swój wkład pracy w takiej firmie.
    > Jeżeli pracownika traktuje się jak śmiecia, żeby nie
    > powiedzieć psa, albo jeszcze gorsze urządzenie do
    > producji zysku, to nic dziwnego, że taki pracownik pracuje
    > zgodnie z zasadą "bez rozkazu nic nie wiem i nie umiem"

    Przepraszam, ze nie tne, ale odnosze sie do calosci.

    Sytuacja wygladala tak, ze w domu nieraz z powodu firmy ojca bylo pieklo.
    Moja mama czesto zarzucala ojcu, ze ta firma to same koszty i wydatki.
    Czasem bylo tak, ze nie bylo za co swiat zrobic. Dlaczego? Dlatego, ze
    ojciec wyplacal zaliczki, normalne pensje itp. nawet gdy pracownicy tego
    nie wypracowali. Ale przeciez nie mogl caly czas do tego interesu doplacac
    (tym bardziej, ze ludzie mieli zwyczaj okradac wlasna firme wynoszac np.
    materialy budowlane). Pracodawca to nie instytucja charytatywna! Natomiast
    tak byl traktowany moj ojciec. Ludzie do pracy przychodzili - owszem.
    Jednak wszystko co robili robili na odpieprz dziwiac sie pozniej, ze
    ojciec ma do nich pretensje. Zawsze powtarzam, ze on nie nadawal sie na
    pracodawce - byl za miekki! Nie chodzi o to, aby zgnoic kazdego
    pracownika. Jesli jednak pracownik dziala na szkode firmy to nie ma dla
    niego zmiluj.

    No ale z drugiej strony punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia...

    > mam kontakty z różnymi firmami i widzę jak generują "obroty"
    > pracownikami. Firma licząca 25 - 30 osób - potrafi "przerobić"
    > i SETKE pracowników rocznie.

    Nie mozna generalizowac - sa zli pracodawcy, sa tez dobrzy. Podbnie z
    pracownikami. Zycze wszystkim dobrym pracownikom aby trafiali tylko na
    dobrych pracodawcow, a dobrym pracodawcom zycze dobrych pracownikow. Zli
    pracownicy i zli pracodawcy niech kisza sie we wlasnym sosie.

    pozdrawiam
    --
    o...@f...sos.com.pl /^^\ _ __ __
    http://republika.pl/szedhar/ / ___ \/ \ /__) / \