PracaGrupypl.praca.dyskusjeWSZYSCY PRACODAWCY TO NIEUKI I HIENY !!! › Re: WSZYSCY PRACODAWCY TO NIEUKI I HIENY !!!
  • Data: 2002-03-20 15:01:22
    Temat: Re: WSZYSCY PRACODAWCY TO NIEUKI I HIENY !!!
    Od: "Adam F." <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    "darek" <h...@p...onet.pl> wrote in message
    news:1892751135.20020319074853@poczta.onet.pl...

    > Wbrew pozorom nie jestem "komunistycznym betonem"i raczej staram się nie
    > siedzieć w kieszeni pracodawcy,o ile ten dochodzi do wszystkiego uczciwą
    > pracą od podstaw:)
    > ale jeżeli po kolejnych 100 podwyżkach opłat za energię itp.nie mogę się
    > doprosić o podwyżkę stawki o 1pln bo gość twierdzi że zła koniunktura i
    > wogóle to i tak do mnie dopłaca potem jak by się nic nie stało idzie i
    > kupuje nową brykę- to dla mnie jest normalnym złodziejem,

    Zacznijmy od tego, że nie wszyscy tak robią. Są tacy, którzy w celach
    oszczędnościowych w ogóle nie kupują samochodu i jeżdżą autobusami [np. ja
    :-)]. Z kolei uczciwi pracodawcy bardzo często faktycznie cienko przędą,
    ponieważ taki jest rynek - nie dasz w łapę, nie dostaniesz zlecenia - mnie
    osobiście WIELE razy sugerowano wprost wręczenie "gratyfikacji" (a raczej
    "prowizji od zlecenia"), również w tak "poważnych" firmach jak pewien
    potentat z branży FMCG (a że nie dałem nigdy ani grosza, wiele zleceń
    przeszło mi koło nosa).

    > A ile jesteś skłonny zapłacić gościowi który nie pije i chodzi trzeźwy??

    Ja takiemu, który przychodzi do pracy pijany nie zapłaciłbym ani grosza.
    Jeżeli pracownicy wymagają od pracodawcy przestrzegania kodeksu pracy, to
    niech sami również nie naruszają podstawowych jego postanowień.

    > widzisz to jest tak że jeżeli pan PRACODAWCA sprzedaje swoją uslugę to
    > jest ona warta wszystkie pieniądze a i to jest zwykle za mało bo wiesz
    > te wszystkie koszty itp...
    > ale w momencie jak potrzebuje KUPIĆ usługę naprzykład
    > uczciwego,niepijącego posadzkarza to okazuje się że ten posadzkarz to
    > normalny złodziej bo chciałby za swoją pracę -trzeźwą i uczciwą_otrzymać
    > godne wynagrodzenie.A że gość ten często ma takie same koszty jak
    > szanowny pan PRACODAWCA to już jest jego problem.

    A co powiesz na grafika, który w ciągu prawie 5 miesięcy nie potrafi zrobić
    niezbyt skomplikowanego projektu ?
    Czy 5 tys. brutto na umowę o dzieło (przy 50% kosztach uzyskania) za część
    _graficzną_ projektu, za który firma bierze niecałe 9 tys. netto to mało ?

    Jeśli o mnie chodzi - traktuję ludzi zawsze jak uczciwych. Niestety w
    większości przypadków ŹLE na tym wychodzę (czasem nawet bardzo źle). To tak
    na marginesie.

    Pozdrawiam
    Adam