PracaGrupypl.praca.dyskusje › W jaki sposób się dokształcać?

  • 1. Data: 2005-01-30 00:39:46
    Temat: W jaki sposób się dokształcać?
    Od: b...@w...pl

    Witam

    To pierwszy moj pierwszy post na tym forum wiec jeszcze raz witam wszystkich:->

    Pytanie mam takie, a wlasciwie to prosilbym o jakies sugestie czy pomysly na
    temat w jaki sposob doksztalcac sie studiujac jednoczesnie (oczywiscie tak
    zeby zostal jakis papier po tej nauce:->

    Studiuje dziennie socjologie na 2 roku, pracuje w instytucie badan rynku (na
    najnizszym stanowsku co prawda:-> Mysle teraz intensywnie o jakims studium
    zblizonym do kierunku moich studiow i tego co bym chcial robic w przyszlosci.
    I wlasnie mam obawy czy takie cos jest warte zachodu i wydanych pieniedzy.
    Chodzi mi dokladnie o Warszawska Szkole Reklamy. Czy w ogole wsrod pracodawcow
    uznawane sa jakies dyplomy z prywatnych uczelni i to jeszcze studium gdzie
    wystarczy dyplom ukonczenia szkoly nawet bez matury? Tylko studium przychodzi
    mi do glowy, na drugi kierunek to juz za pozno dla mnie, a i napewno natezenie
    zajec byloby duzo wieksze. Co myslicie o studium 1-rocznym?

    Moze ktos jest w podobnej sytuuacji co ja i moglby polecic co zrobic z
    resztkami wolnego czasu, zeby po skonczeniu studiow nie zalowac, ze sie czas
    zmarnowalo:->

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-01-30 10:20:39
    Temat: Re: W jaki sposób się dokształcać?
    Od: "apple" <j...@p...fm>

    IMO jezeli chcesz zwiazac swoja zawodowa przyszlosc z sektorem badan
    rynkowych, to praca w ktoryms z instytutow jest najlepszym rozwiazaniem. W
    ten sposob nauczysz sie znacznie wiecej niz na jakichkolwiek studiach,
    kursach, itp. Nie wiem co to za instytut, jezeli niezbyt renomowany, to
    dobrze postarac sie o wakacyjna praktyke w jakims prestizowym osrodku
    (chetnie przyjmuja - wiem z doswiadczenia). Studia socjologiczne rozwijaja
    ogolnie, ale w bardzo niewielkim stopniu wyposazaja w praktyczne
    umiejetnosci badawcze. Dodakowo panuje opinia, jak sadze czesciowo
    uzasadniona, ze socjologia to nauka o wszystkim i o niczym - takie pierdu
    pierdu przez 5 lat. Stad koniecznosc rownoleglego zdobywania doswiadczenia
    zawodowego i "twardych" umiejetnosci. Powodzenia.

    pzdr,
    apple

  • 3. Data: 2005-01-30 12:18:05
    Od: b...@w...pl

> [...]
    > dobrze postarac sie o wakacyjna praktyke w jakims prestizowym osrodku
    > (chetnie przyjmuja - wiem z doswiadczenia).

    A to mnie ucieszyłeś z tym, że chętnie przyjmują, ja pracuję w SMG KRC, ale
    wklepuję wywiady:-< Chociaż muszę powiedzieć, że jednal nasłucham się w jaki
    sposób są one pzreprowadzane:->

> [...]
    > umiejetnosci badawcze. Dodakowo panuje opinia, jak sadze czesciowo
    > uzasadniona, ze socjologia to nauka o wszystkim i o niczym - takie pierdu

    Właśnie też tak słyszę, aczkolwiek są bardzo ciekawe.

    Stad koniecznosc rownoleglego zdobywania doswiadczenia
    > zawodowego i "twardych" umiejetnosci.

    Czyli temat podjęia tego studium muszę jeszcze przemyśleć.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-01-30 12:51:21
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Stad koniecznosc rownoleglego zdobywania doswiadczenia
    >
    > Czyli temat podjęia tego studium muszę jeszcze przemyśleć.

    W branzy reklamowej doswiadczenie liczy sie bardziej niz skonczenie malo
    prestizowego studium - lepiej wykorzystaj wolny czas na wkrecenie sie na
    bezplatne praktyki do jakiejs firmy z branzy. Opinia i referencje, ktore Ci
    taka firma wystawi, beda mialy wieksza wartosc rynkowa niz ten papierek
    imho.

    I.

  • 5. Data: 2005-01-30 14:39:35
    Od: "Paweł Chrobak" <b...@o...pl>

> [...]
    > wkrecenie sie na bezplatne praktyki do jakiejs firmy z branzy. Opinia
    > i referencje, ktore Ci taka firma wystawi, beda mialy wieksza wartosc

    Słuchaj Pana bo mądrze mówi.

    Ewentualnie zainteresuj się szkoleniami i kursami tematycznymi, ale licz się
    z tym ,że są to już raczej, napewno płatne rzeczy. Seminaria i konferencje
    teź czasem warto odwiedzić.
    Zresztą czego planujesz się w tym studium nauczyc gdzie 80% ludzi albo
    niezdała jeszcze matury ,albo miała wrześniowe poprawki.

  • 6. Data: 2005-01-30 14:57:44
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > ale wklepuję wywiady:-< Chociaż muszę powiedzieć, że jednal nasłucham
    > się w jaki sposób są one pzreprowadzane:->

    Wklepuj, a jednoczesnie szukaj pracy w ambitniejszych działach. Nawet
    wklepując wywiady dowiesz się masy rzeczy przez osmozę. A dodatkowo - kiedyś
    może Ci się przydać wiedza o tym, jak to wygląda od środka.
    Jak projektowałem moje pierwsze badanie marketingowe, to wywalczyłem z
    call-center, żeby mnie wpuścili najpierw na podsłuch profesjonalnej
    ankieterki, która testowała kwestionariusz, a potem sam "zostałem
    ankieterem". I po dwóch tygodniach kwestionariusz był zupełnie inny, bo
    zobaczyłem, gdzie ludzie nie rozumieją pytań (w życiu bym nie przypuszczał,
    że ktoś na pytanie o marki soków odpowie "jabłkowy" ;))
    A Ty tę wiedzę praktyczną i otrzaskanie się z "częścią produkcyjną" właśnie
    zdobywasz. Przyda Ci się, zobaczysz.
    W ogóle, ja jestem zwolennikiem przepuszczania nowych ludzi przez wszystkie
    stanowiska w firmie (oczywiście w granicach możliwości) - lepiej rozumieją,
    o co chodzi. A np. ostatnio znajoma farmaceutka opowiedziała mi, że jedna z
    największych firm farmaceutycznych zapłaciła jej aptece, żeby przyjęła ich
    nowego szefa marketingu na staż jako pomoc apteczna. Szef marketingu
    taszczył paczki, rozkładał leki etc. - i wyszedł po dwóch tygodniach wiedząc
    trochę więcej o tym, jak to wszystko działa.

    Sigurd

  • 7. Data: 2005-01-30 14:58:39
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Chrobak" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Słuchaj Pana bo mądrze mówi.

    Rozpoznawaj płeć rozmówcy :P

    Sigurd

  • 8. Data: 2005-01-30 18:27:25
    Od: "Paweł Chrobak" <b...@o...pl>

    > Rozpoznawaj płeć rozmówcy :P

    Cholera faktycznie. Nawet nie popatrzyłem, przepraszam Immona, to już się
    nie powtórzy.