PracaGrupypl.praca.dyskusjeVisualC › Re: VisualC
    From: "Piotr Kolanowski" <p...@g...net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: VisualC
    Date: Thu, 19 Sep 2002 17:54:16 +0200

    > Rany boskie, chyba żeście na głowy upadli. Podstawową rzecza jest
    umiejętność
    > programowania w C++. Borland, VC++ czy inne kompilatory to tylko
    narzędzia,
    > których się trzeba nauczyć i już. Różnią się oczywiście pomiędzy sobą, ale
    > służą do rozwiązywania tych samych problemów.
    Tak tylko roznice sa zasadnicze. Ja spokojnie moge napisac w CV ze znam C++
    ale
    jak widze MFC, ATL czy np. sluchanie eventow COM
    to po prostu uciekam. I mysle ze pracodawca ktory by mnie
    zatrudnil jako programiste VC++ czy Borland C++ musialby miec za duzo
    pieniedzy. By osiaganac jako taka bieglosc w poslugiwaniu sie bibliotekami
    MS czy Borlanda musialbym poswiecic dobre pol roku jak i nie wiecej.
    I wszystko to wcale nie znaczy ze nie potrafie napisac programu w C++.
    Sadze ze nauczaenie sie jezyka stanowi 1/10 tego czego musisz sie nauczyc
    o bibliotekach. Przesiadanie sie z narzedzia na narzedzie jest zblizone do
    przesiadania sie z systemu operacyjnego na inny system. Co z tego ze na
    Unixie i Windows masz dostepne kompilatory C/C++ skoro
    cale API (a przede wszystkim jego architektura) jest kompletnie inne.
    Zupelnie inne sa tez metody dostepu do baz danych.
    Bedziesz mogl bez trudu napisac program ktory dodaje 2 + 2,
    sprobuj go tylko potem sprzedac.

    > Samo programowanie w C++ to wąska specjalność, zaś znajomość VC++ jeszcze
    > bardziej ją zawęża.
    Uwazam ze programowanie w C++ to taka sama specjalizacja jak informatyk.
    Dla kogos kto sie nie zna - akurat.

    Tak z ciekawosci: programujesz w czyms zawodowo?

    ----
    As soon as the rush is over, I'm going
    to have a nervous breakdown.
    I worked for it, I owe it to myself and