PracaGrupypl.praca.dyskusjeVAT i umowy o dzielo / zlecenia › Re: VAT i umowy o dzielo / zlecenia
    From: "r...@g...pl" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: VAT i umowy o dzielo / zlecenia
    Date: Tue, 09 Nov 2004 20:27:18 +0100

    On Tue, 09 Nov 2004 12:44:34 +0100, gosc wrote:

    > b) kwota 10'000 euro dotyczy wszystkich umow rocznie, a nie jednej, a w
    > przypadku tego roku jest to nawet mniej, bo proporconalnie do okresu od
    > kiedy te przepisy zaczely obowiazywac do konca roku

    Ale jak już, to działa także w drugą stronę: czyli dotyczy tylko umów
    zawartych po tym jak ta ustawa zaczeła obowiązywać - czyli jeżeli z
    dzieł miałeś mniej niż ~3700zł miesięcznie to masz spokój.

    > c) nie mam pewnosci, ale wydaje mi sie, ze o zwolnienie przedmiotowe dla
    > vat ponizej 10'000 euro rocznie trzeba wystapic w momencie rejestrowania
    > sie jako vatowiec (a wg niektorych interpretacji nalezaloby tak uczynic
    > jesli masz nawet jedna umowe o dzielo nawet na 100 zl)

    ZTCW to jest właśnie na odwrót: do 10000 euro nie musisz płacić vatu,
    ale możesz z tego prawa zrezygnować.

    Rygel