PracaGrupypl.praca.dyskusjeVAT i umowy o dzielo / zlecenia › Re: VAT i umowy o dzielo / zlecenia
    From: "gosc" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: VAT i umowy o dzielo / zlecenia
    Date: Tue, 9 Nov 2004 12:44:34 +0100

    > A ja bede złośliwy: zarabiasz 10000 euro za jedną umowe o dzieło i nie
    > stać Cie na odpalenie stówy (albo dwóch) dla księgowego?

    a) nie zarabiam powyzej 10'000 euro ani na jedna, ani na wszystkie umowy
    rocznie
    b) kwota 10'000 euro dotyczy wszystkich umow rocznie, a nie jednej, a w
    przypadku tego roku jest to nawet mniej, bo proporconalnie do okresu od
    kiedy te przepisy zaczely obowiazywac do konca roku
    c) nie mam pewnosci, ale wydaje mi sie, ze o zwolnienie przedmiotowe dla vat
    ponizej 10'000 euro rocznie trzeba wystapic w momencie rejestrowania sie
    jako vatowiec (a wg niektorych interpretacji nalezaloby tak uczynic jesli
    masz nawet jedna umowe o dzielo nawet na 100 zl)
    d) z obowiazku c wynika chyba koniecznosc prowadzenia ewidencji przychodow,
    czy taka zwykla jaka robilo wielu kowalskich do tej pory w przypadku umow o
    dzielo wystarczy (w sensie wszystkie umowy do jednej teczki, na koniec roku
    sie wyciaga i porownuje z pitami od firm, a potem wypelnia zeznianie
    roczne), mozna miec powazne watpliwosci
    e) wielu prawnikow, jak wynika z mojej lektury gazet, tez nie wie co robic z
    ta radosna tworczoscia ustawodawcy, stad pytam o strone praktyczna, ile osob
    placi i co mowia na ten temat wasze Urzedy Skarbowe

    stad nie badz zlosliwy, a ja pozwalam sobie ponowic moje pytanie