PracaGrupypl.praca.dyskusjeRe: [crosspost] Utrata statusu bezrobotnego, a utrata ubezpieczenia NFZ › Re: Utrata statusu bezrobotnego, a utrata ubezpieczenia NFZ
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Utrata statusu bezrobotnego, a utrata ubezpieczenia NFZ
    Date: Tue, 23 Dec 2008 20:35:31 +0100

    W wiadomości news:gire16$phd$1@inews.gazeta.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Jest takie powiedzenie, że rządy nie upadają dlatego, że są złe, tylko
    > dlatego, że nie mają pieniędzy.
    Nie szkodzi. Jest wiele różnych powiedzeń.
    Mnie bardziej się podoba takie, że na pochyłe drzewo i Salomon nie naleje.

    > Nie wierzę w to, że z bismarkowskiego systemu można się wyrwać poprzez
    > demokratyczne głosowanie.
    Wiara nie ma tu nic do rzeczy. Ten system to zaklęty krąg. Można go
    przerwać, ale za potężna kasę.

    > Ale jestem pewien, że jeszcze za mojego życia system ten będzie na tyle
    > niewydolny, że sam upadnie z braku pieniędzy, choćby 90% społeczeństwa
    > gotowa by była odciąć sobie rękę i sprzedać nerkę, aby nadal otrzymywać
    > emeryturę z ZUS. I to jest pocieszające.
    Łudzić i pocieszać to się można do usioru.
    Pomyśl o skutkach. Co zrobić z ludźmi, którzy mają prawo do świadczeń, a
    kasy na nie nie ma?

    --
    Jotte