PracaGrupypl.praca.dyskusje › Usługi Świadczące drogą Elektoniczną

  • 1. Data: 2003-04-24 14:49:59
    Temat: Usługi Świadczące drogą Elektoniczną
    Od: "wyrwizab" <w...@o...pl>

    Witam,

    Mamy firmę rodzinną. Wysłaliśmy do kilku firm ofertę współpracy.

    W odpowiedzi od jednej z nich przyszedł bardzo przykry e-mail o tym, że to
    spam i postraszono nas policją, jakoby nastąpiło naruszenie ustawy z 18
    lipca 2002 o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

    Mam tą ustawę przed nosem tam pisze, że "świadczenie ułsugi drogą
    elektroniczną - wykonanie usługi, które następuje przez wysłanie i odebranie
    danych za pomocą systemów teleinformatycznych ..."

    Myśmy tylko wysłali informację o tym jakie usługi świadczymy. Samych usług
    nie świadczymy drogą elektroniczną.

    Ciekawe co na to grupowicze.

    Zdziwiony

  • 2. Data: 2003-04-24 14:55:02
    Temat: Re: Usługi Świadczące drogą Elektoniczną
    Od: "michu" <6...@n...net>

    Użytkownik "wyrwizab" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Mamy firmę rodzinną. Wysłaliśmy do kilku firm ofertę współpracy.
    >
    > W odpowiedzi od jednej z nich przyszedł bardzo przykry e-mail o tym, że to

    wedlug mnie tamta firma ma racje. wyslaliscie do nich jakby nie bylo reklame
    (czyli spam), a na to musicie miec od nich zgode. nie powinniscie tak robic

  • 3. Data: 2003-04-24 15:39:20
    Od: "wyrwizab" <w...@o...pl>

    Czyli nawizywanie kontaktów biznesowych drogą elektroniczną jest sprzeczne z
    prawem?

    To jak je nawiązywać?

  • 4. Data: 2003-04-24 15:57:25
    Od: Dariusz Sznajder <d...@b...tu.kielce.pl>

    On Thu, 24 Apr 2003 17:39:20 +0200,
    wyrwizab <w...@o...pl> wrote:
    > Czyli nawizywanie kontaktów biznesowych drogą elektroniczną jest sprzeczne z
    > prawem?
    Raczej - wysyłanie niezamówionych ofert.

    > To jak je nawiązywać?
    Telefonem, chyba, że na firmowej stronie pisze, że chcą dostawać mailem
    na adres taki a taki.
    Temat bardziej na pl.news.mordplik.

    --
    Dariusz Sznajder
    DSZ1-RIPE

  • 5. Data: 2003-04-24 15:57:56
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    wyrwizab wrote:
    > Czyli nawizywanie kontaktów biznesowych drogą elektroniczną jest
    > sprzeczne z prawem?
    > To jak je nawiązywać?

    Naiwazywanie, czy wciskanie reklamy na sile?
    Po pierwsze skad miales baze danych firm? Jesli kazdy mail bylby
    odpowiednio napisany dio odpowieniej osoby - nie mialbys problomow a
    pewnie wysales taki sam list do wielu osob...

  • 6. Data: 2003-04-24 16:03:26
    Od: "wyrwizab" <w...@o...pl>

    Znalazłem w internecie wyszukiwarką strony kilku firm

  • 7. Data: 2003-04-24 16:32:37
    Od: "Maciej Muran" <t...@a...pl>

    wyrwizab napisał[a]:
    > Czyli nawizywanie kontaktów biznesowych drogą elektroniczną jest
    > sprzeczne z prawem?
    >
    > To jak je nawiązywać?

    Powiedzą Ci na pl.biznes
    Zanim jednak napiszesz na tamtą grupę postaraj się zapoznać z zasadami
    pisowni języka polskiego.
    Proponuję coś takiego, ponieważ nie chciałbym usłyszeć od partnera
    biznesowego 'tam pisze'...
    I nie usługi świadczące a świadczone - czyżbyś nie zauważał różnicy? A może
    twój spam był tak samo niechlujny jak twój post tutaj i dlatego wywołał
    czyjeś oburzenie?

    --
    M.M.
    System UpTime: 0 days, 1 hours, 3 minutes and 16 seconds

  • 8. Data: 2003-04-24 20:24:16
    Od: "wyrwizab" <w...@o...pl>

    Chodzi mi o stan prawny a nie wynurzenia jakiś kolesi, które dotyczą
    literówek. Post był bez błędów.

  • 9. Data: 2003-04-24 20:51:35
    Od: "michu" <6...@n...net>

    > Chodzi mi o stan prawny a nie wynurzenia jakiś kolesi, które dotyczą
    > literówek. Post był bez błędów.

    no ale faktem jest ze wysylajac spam bez zgody odbiorcy popelniles
    przestepstwo (wykroczenie? - nie znam sie dokladnie) i moze on sie domagac
    swoich racji przed sadem. Tak jest pod wzgledem prawnym. Osobiscie bardzo
    ciesze sie z wejscia takiego prawa bo wreszcie skonczy sie zalewanie
    skrzynek mailowych glupim spamem od cwaniackich firm panskiego pokroju.

  • 10. Data: 2003-04-24 22:25:27
    Od: "wyrwizab" <w...@o...pl>

    Nie wiem dlaczego dużo ludzi (ale nie wszyscy) stawia sobie za cel obrażanie
    kogoś.

    Będę się domagać do kolgei 'michu' odszkodowania przed sądem za publiczne
    obrażanie - a wprzypadku firmy to już nie wykrocznie a przestwo - kolego.