PracaGrupypl.praca.dyskusje › Usługi Świadczące drogą Elektoniczną

  • 11. Data: 2003-04-24 22:41:39
    Temat: Re: Usługi Świadczące drogą Elektoniczną
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "wyrwizab" <w...@o...pl> napisał w

    | Nie wiem dlaczego dużo ludzi (ale nie wszyscy) stawia sobie za cel
    obrażanie
    | kogoś.
    |
    | Będę się domagać do kolgei 'michu' odszkodowania przed sądem za publiczne
    | obrażanie - a wprzypadku firmy to już nie wykrocznie a przestwo - kolego.

    Czy firmę można obrazić?
    A kto ci napisze pozew?

    Kolejny sarmata.

    Andrzej K.

  • 12. Data: 2003-04-24 22:44:13
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    wyrwizab napisał:

    > Czyli nawizywanie kontaktów biznesowych drogą elektroniczną jest sprzeczne z
    > prawem?
    >
    > To jak je nawiązywać?

    Normalnie. Możesz np. zapłacić za reklamę w necie, możesz oferować swoje
    usługi np. w Allegro (akurat serwis jest przykładowy), możesz założyć
    własną stronkę i zabawić się w szukanie chętnych na barterową wymianę
    banerów, możesz zapłacić np. Onetowi (albo jakiemuś lokalnemu serwisowi
    z darmowymi kontami e-mail) - zdarza się, że jednym z wymogów otrzymania
    darmowego konta e-mail jest zgoda na "legalny" spam, możesz zapłacić
    Poczcie Polskiej za usługę bezadresowych przesyłem (się chyba nazywa
    Direct Mail). A możesz sam roznosić oferty.

    Flyer

  • 13. Data: 2003-04-24 23:47:37
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    wyrwizab napisał:

> [...]
    > obrażanie - a wprzypadku firmy to już nie wykrocznie a przestwo - kolego.

    Kolega michu obraził firmę wyrwiząb? Jakaś dziwna nazwa ;). Jak na razie
    widzę tu tylko sytuację z hipotetyczną firmą bez nazwy i adresu, a taką
    można lżyć do woli. ;)

    Flyer

  • 14. Data: 2003-04-25 08:35:03
    Od: "michu" <p...@t...pl>

    Użytkownik "wyrwizab" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obrażanie - a wprzypadku firmy to już nie wykrocznie a przestwo - kolego.

    po1 - jak mozna obrazic firme (o ile w ogole mozna) o ktorej nic nie
    wiadomo. jest tu rozpatrywana tylko czysto hipotetyczna sytuacja i po danych
    podanych przez ciebie nikt nie wie o jaka firme chodzi albo czy w ogole
    istnieje (w co watpie - napisales tego posta zeby prowokowac innych). Tak
    wiec jest to sytuacja wymyslona (tak wynika z postu, bo zadna sznujaca sie
    firma nie wysyla spamu) i taka mozna rozpatrywac do woli.

    po2 - zastanow sie co mowisz - sam popelnaisz wykroczenie wysylajac spam, i
    masz jeszcze o to pretensje do innych

    po3 - napisalem "osobiscie uwazam" i jest to tylko moje zdanie ktore dotyczy
    ogolu, a nie jednostki oraz hipotetycznych sytuacji takich jak ta.

  • 15. Data: 2003-04-25 08:39:06
    Od: "michu" <p...@t...pl>

    Użytkownik "wyrwizab" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    po 4 - dlaczego zalozyles nowego nicka tylko do wyslania tegto posta ? mnie
    wydaje sie to dziwne.

  • 16. Data: 2003-04-25 16:52:23
    Od: "Maciej Muran" <t...@a...pl>

    wyrwizab napisał[a]:
    > Chodzi mi o stan prawny a nie wynurzenia jakiś kolesi, które dotyczą
    > literówek. Post był bez błędów.

    Stan prawny poznasz w Dzienniku Ustaw.
    Wynurzenia 'kolesi' nie dotyczą literówek ale twojego niechlujstwa - to, co
    teraz napisałeś jest również niechlujne i niezgodne z przyjętymi w Sieci
    zasadami.
    Post zawierał błędy.
    Proponuję trochę więcej pokory - Sieć nie jest twoją własnością...

    --
    M.M.
    System UpTime: 0 days, 0 hours, 44 minutes and 28 seconds

  • 17. Data: 2003-04-25 17:25:21
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    wyrwizab <w...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Mamy firmę rodzinną. Wysłaliśmy do kilku firm ofertę współpracy.
    >
    > W odpowiedzi od jednej z nich przyszedł bardzo przykry e-mail o tym, że to
    > spam i postraszono nas policją, jakoby nastąpiło naruszenie ustawy z 18
    > lipca 2002 o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
    >
    > Mam tą ustawę przed nosem tam pisze, że "świadczenie ułsugi drogą
    > elektroniczną - wykonanie usługi, które następuje przez wysłanie i
    odebranie
    > danych za pomocą systemów teleinformatycznych ..."
    >
    > Myśmy tylko wysłali informację o tym jakie usługi świadczymy. Samych usług

    Jeśli jest to mejl dostępny publicznie, to reakcja niezrozumiała. To tak
    samo jakbyś zadzwonił na telefon podany na wizytówce lub wysłał na adres
    dostępny np. w "Panoramie Firm".

    Jeśli firma udostępnia swój adres mejlowy, to automatycznie masz prawo
    wysłać pod ten adres mejle. Dobre obyczaje wymagają tylko, że nie było to
    namolne - najlepiej krótka i zwięzła informacja o charakterze biznesowym.
    Nie muszę dodawać, że musisz się oczywiście przedstawić imieniem i
    nazwiskiem, podać pełną nazwe i adres firmy, strone WWW, telefon itp itd.
    Taka informacja nie jest spamem, normalny biznes.

  • 18. Data: 2003-04-26 15:17:32
    Temat: Re: stop wszystkim którzy się tylko czepiają
    Od: "Maciej Muran" <t...@a...pl>

    tomasz sroka napisał[a]:

    > .....Ani twoją, błędów literowych nie należy się czepiać gdyż każdy je
    > popełnia jedni częściej drudzy rzadziej (netykieta) więc jak chcesz tylko
    > pouczać innych co do treści lub innych rzeczy to lepiej nie odpowaidaj
    > wogóle bo tylko wprowadasz zamęt

    Więc powtórzę: Stan prawny poznasz w Dzienniku Ustaw.
    I się nie czepiam. Domagam się jedynie odrobiny szacunku dla osoby, która
    czyta coś, czego nie da się po prostu odczytać. To także jest zawarte w
    netykiecie - a może przede wszystkim to?
    Błędem typu 'literówka' nie jest na pewno pisanie o tym, że 'tam pisze'
    zamiast 'jest napisane'.
    Moje słowa miały na celu zwrócenie uwagi rozpoczynającego wątek 'biznesmena'
    na wątpliwą jakość jego biznesowych wypowiedzi. Chiałem zwrócić uwagę, iż
    gdybym miał współpracować z 'biznesmenem' wg którego 'tam pisze', to na
    pewno od współpracy bym się powstrzymał... Zauważyłem jednocześnie, iż nie
    dziwię się jego potencjalnym klientom, że zareagowali złością na jego
    oferty.
    Szkoda, że nie został przytoczony w całości tekst owej 'oferty
    współpracy'... może zmieniłbyś zdanie?

    Skończyłem.

    --
    M.M.
    System UpTime: 0 days, 1 hours, 41 minutes and 46 seconds

  • 19. Data: 2003-04-26 20:49:34
    Temat: stop wszystkim którzy się tylko czepiają
    Od: "tomasz sroka" <t...@h...com>