PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urząd Pracy i zasiłek

  • 11. Data: 2004-07-13 06:34:28
    Temat: Re: Urząd Pracy i zasiłek
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Użytkownik "gromax" <g...@W...interia.pl> napisał w wiadomości
    news:ccudc2$bqg$1@inews.gazeta.pl...

    > Bądź tak dobry, i wyjaśnij w którym momencie jest problem. Bo ja też
    > słyszałem o przeliczniku dniowym a nie miesięcznym

    W jednej z wypowiedzi padło: "Liczy sie 365 dni pelnego etatu. Jesli 1/2 to
    730 dni itd.." Moja odpowiedź odnosiła się do tego. Bo zrozumiałem, że ktoś
    zinterpretował to w taki sposób, że pracując na 1/2 etatu trzeba
    przepracować 730 dni aby dostać zasiłek, co jest bzdurą of corz.
    Jeśli chodzi o zasiłek nie ma żadnego przelicznika. Masz mieć 365 dni w
    ciągu ostanich 18 miesięcy.
    Nie ważne 1/2, cały, 1/4 etatu.. Ważne jakie wynagrodzenie (a właściwie od
    jakiej podstawy idzie składka).

    I w tym przypadku nie ma znaczenia gdzie mieszkasz...

    3mcie się.

    --
    Waldemar Bulkowski
    PUP Legnica Filia Chojnów

  • 12. Data: 2004-07-13 08:20:35
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    > Jeśli chodzi o zasiłek nie ma żadnego przelicznika. Masz mieć 365 dni w
    > ciągu ostanich 18 miesięcy.
    rozumiem że 365 dni zatrudnienia. Czyli de facto jak masz np umowę na
    niepełny etat to i dni w tygodniu możesz mieć przepracowane mniej (np
    pon-śr po 8 godzin, piątek 4 dla 1/2 etatu). Tylko do ogólnego rozliczenia
    liczy się pełen okres zatrudnienia. Teraz dobrze zrozumiałem?
    Sorki, że tak ciagle cię podpytuję, ale lepiej mieć jak najpełniejszą wiedzę
    niż pół-wiedzę, co juz niejednokrotnie nie dało pełnego zrozumienia
    praw/regulacji itp.

    > 3mcie się.

    gromax

  • 13. Data: 2004-07-13 08:25:07
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    > -osoba wykonująca pracę na podstawie umowy o dzieło, umowy zlecenie, umowy
    > agencyjnej przedkłada stosowne zaświadczenie o osiąganym wynagrodzeniu
    > brutto ( w rozbiciu na miesiące ), wraz z informacją, czy od wymienionego
    > wynagrodzenia odprowadzano składki na ubezpieczenie społeczne i Fundusz
    > Pracy,
    Co w takim przypadku jest dokumentem stwierdzającym odprowadzanie składek?
    paska przy umowie agencyjnej / zleceniu nie dostaję.
    Krótko mówiąc, jakich dokument ów żądać od pracodawcy?

    > pozdrawiam
    > magda

    gromax

  • 14. Data: 2004-07-13 09:26:24
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

> [...]
    > pon-śr po 8 godzin, piątek 4 dla 1/2 etatu). Tylko do ogólnego rozliczenia
    > liczy się pełen okres zatrudnienia. Teraz dobrze zrozumiałem?

    Tak. Liczy się okres wymieniony w świadectwie pracy. W przypadku gdy praca
    jest na niepeły etat a zarabiało się powyżej najniższej krajowej trzeba mieć
    zaświadczenie o zarobkach z poszczególnych miesięcy.

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 15. Data: 2004-07-13 09:37:02
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    > Co w takim przypadku jest dokumentem stwierdzającym odprowadzanie składek?
    > paska przy umowie agencyjnej / zleceniu nie dostaję.
    > Krótko mówiąc, jakich dokument ów żądać od pracodawcy?

    To co napisane powyżej :) Zaświadczenie.

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 16. Data: 2004-07-13 14:39:37
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    > To co napisane powyżej :) Zaświadczenie.
    Zaświadczenie takie ma jakiś kokretny formularz? jest jakis wzór?
    pytam poważnie.

    ok, właśnie rozmawiałem z zaprzyjaźnioną osobą z odpowiedniego działu w
    pewnej firmie :)
    Generalnie, firma może wydac tylko i wyłącznie formularz RMUA, taki sam jak
    się dostaje przy umowie o pracę. Pracodawca przekazuje pracownikowi co
    miesiąc, pracownik (tzn zleceniobiorca) może je zbiera, a także może
    poprosić zleceniodawcę o wydruk zbiorczy RMUA za zadany okres.
    Czy moje informacje są wystarczające czy jeszcze czegoś nie wiem w tym
    temacie?

    > 3mcie się.

    gromax

  • 17. Data: 2004-07-13 16:55:07
    Od: s...@o...pl

> [...]
    > poprosić zleceniodawcę o wydruk zbiorczy RMUA za zadany okres.
    > Czy moje informacje są wystarczające czy jeszcze czegoś nie wiem w tym

    szczerze powiedziawszy , wszystko zależy od firmy: jedne wypisują
    zaświadczenie , inne wydają rmua :)
    powodzenia:)
    magda

  • 18. Data: 2004-07-16 18:00:49
    Od: Mo <l...@n...pl>

    Ktoś (Waldemar Bulkowski, a któżby!) wyklepał:

    > Użytkownik "Kaizen" <x...@c...sz> napisał w wiadomości

    > Nie 12 miesięcy, tylko 365 dni, i nie "z" tylko "w"..

    Sorry, że wznawiam wątek, ale jaka to różnica? Czy to znaczy, że
    zakładając iż w m-cu są 22 dni robocze, to muszę przepracować prawie 1,5
    roku? Nie to, żebym się wybierała, ale to zróżnicowanie mnie
    intryguje... :-o I czy to ma być ciągłe, czy można popracować m-c,
    odpocząć, 3m-ce na próbę, odpocząć, pół roku, znów odpocząć...? To tak
    gwoli jasności. Dzięki.

    M.

    Dziś rano wyjrzawszy przez okno zobaczyłem, że na podwórku stoi
    zagadnienie. Kiedy potem wychodziłem ciągle tam stało, nie zmieniwszy
    pozycji. Dopiero pod wieczór przestąpiło z nogi na nogę...

  • 19. Data: 2004-07-16 19:50:02
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [Mo] - 2004-07-16 20:00:

    > Sorry, że wznawiam wątek, ale jaka to różnica? Czy to znaczy, że
    > zakładając iż w m-cu są 22 dni robocze, to muszę przepracować prawie 1,5

    Czysto techniczna w sumie ale jednak. Np. będąc zatrudnionym od 15 marca
    do 14 kwietnia masz przepracowane 30 dni ale w sensie formalnym 0
    miesięcy. Liczą się okresy zatrudnienia a nie dni robocze. Ciągłe być
    nie musi aby limit osiągnąć.

    --
    Pozdrawiam _ _ _ _
    //\ _|_|_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\

  • 20. Data: 2004-07-20 06:13:08
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Użytkownik "Mo" <l...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Ktoś (Waldemar Bulkowski, a któżby!) wyklepał:

    > Sorry, że wznawiam wątek, ale jaka to różnica? Czy to znaczy, że

    Możesz mieć przerwy w ciągu tych 18 miesięcy. Ale zauważ, że pracując całe
    miesiące łącznie przez 12 może tak się nieszczęśliwie złożyć, że to nie
    będzie 365 dni! Np. zaczął ktoś pracę 1 lutego 2003. Pracował do końca
    lutego, potem miesiąc przerwy i od 1 kwietnia praca do końca lutego 2004.
    Jest 12 miesięcy, ale tylko 363 dni....

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski