PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urząd Pracy i zasiłek

  • 1. Data: 2004-07-11 15:24:37
    Temat: Urząd Pracy i zasiłek
    Od: "dragon" <d...@i...kasuj.t17.ds.pwr.wroc.pl>

    Po jakim czasie przepracowania dostaje sie zasilek dla bezrobotnych ??

  • 2. Data: 2004-07-11 16:17:40
    Temat: Re: Urząd Pracy i zasiłek
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 11 Jul 2004 17:24:37 +0200, "dragon"
    <d...@i...kasuj.t17.ds.pwr.wroc.pl> zakodował:

    >Po jakim czasie przepracowania dostaje sie zasilek dla bezrobotnych ??

    Jak jesteś przepracowany przez 20 lat, to należy się zasiłek.
    MSPANC

    A zasiłek należy się, jeżeli przepracowałeś 12 z 18 ostatnich
    miesięcy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2004-07-11 16:54:44
    Od: "dragon" <d...@i...kasuj.t17.ds.pwr.wroc.pl>

    > Jak jesteś przepracowany przez 20 lat, to należy się zasiłek.
    > A zasiłek należy się, jeżeli przepracowałeś 12 z 18
    A czy ma tu znaczenie, że w niepełnym wymiarze godzin np 1/2 lub 1/4 ?? Czy
    taki okres się jakoś inaczej liczy ??
    PS
    Swoją drogą to dzieki za tak szybka odpowiedz :)

  • 4. Data: 2004-07-11 18:34:28
    Od: "Przemek" <b...@n...pl>

    Użytkownik "dragon" <d...@i...kasuj.t17.ds.pwr.wroc.pl> napisał w
    wiadomości news:ccrrlt$ova$1@inews.gazeta.pl...

    > A czy ma tu znaczenie, że w niepełnym wymiarze godzin np 1/2 lub 1/4 ??
    Czy
    > taki okres się jakoś inaczej liczy ??

    trzeba osiagac co najmniej najnizsze wynagrodzenie czyli o ile pamietam ok
    800zl brutto
    pzdr

  • 5. Data: 2004-07-12 05:51:12
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

> [...]
    > MSPANC
    >
    > A zasiłek należy się, jeżeli przepracowałeś 12 z 18 ostatnich

    Nie 12 miesięcy, tylko 365 dni, i nie "z" tylko "w"..

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 6. Data: 2004-07-12 11:10:39
    Od: "Gitner" <g...@g...pl>

    > A czy ma tu znaczenie, że w niepełnym wymiarze godzin np 1/2 lub 1/4 ??
    Czy
    > taki okres się jakoś inaczej liczy ??

    Liczy sie 365 dni pelnego etatu. Jesli 1/2 to 730 dni itd..

    Pozdro
    Gitner

  • 7. Data: 2004-07-12 11:32:15
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 12 Jul 2004 13:10:39 +0200, Gitner <g...@g...pl> napisał:

    > Czy
    >
    > Liczy sie 365 dni pelnego etatu. Jesli 1/2 to 730 dni itd..
    >
    > Pozdro
    > Gitner

    Jestes pewien????
    Wydaje mi sie, ze dalej obowiacuje kryterium zarobkow w wysopkosci minimum
    odpowiadajacej najnizszej krajowej przez 12 miesiecy
    bez rozrozniania, czy kwoty byly naliczane za pelen czy niepelen etat.

  • 8. Data: 2004-07-12 12:22:49
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Użytkownik "Gitner" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Czy
    >
    > Liczy sie 365 dni pelnego etatu. Jesli 1/2 to 730 dni itd..

    Ej... Kto Ci takie bzdury naopowiadał?
    A może ja źle rozumiem Twoją wypowiedź?

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 9. Data: 2004-07-12 16:14:14
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    > Ej... Kto Ci takie bzdury naopowiadał?
    > A może ja źle rozumiem Twoją wypowiedź?
    Bądź tak dobry, i wyjaśnij w którym momencie jest problem. Bo ja też
    słyszałem o przeliczniku dniowym a nie miesięcznym
    mówiąc krótko - czy znów chodzi o rozwiązania inne dla "przeciętnych"
    rejonów, inne dla rejonów " większym procencie bezrobocia"?
    Czy może błąd jest w założeniu dni/rok i zamiast tego powinno być miesięcy i
    np. długość miesięcy uśredniona do 30 dni?

    > 3mcie się.

    gromax

  • 10. Data: 2004-07-12 20:14:40
    Od: "magda" <s...@o...pl>

    > Po jakim czasie przepracowania dostaje sie zasilek dla bezrobotnych ??

    Prawo do zasiłku przysługuje bezrobotnemu za każdy dzień kalendarzowy po
    upływie 7 dni od dnia zarejestrowania się we właściwym PUP, jeżeli:
    w okresie 18 miesięcy poprzedzających dzień zarejestrowania, łącznie przez
    okres co najmniej 365 dni:

    -był zatrudniony i osiągał wynagrodzenie w kwocie co najmniej minimalnego
    wynagrodzenia za pracę, od którego istnieje obowiązek opłacania składki na
    Fundusz Pracy, z wyjątkiem obowiązku opłacania składek za niepełnosprawnych, o
    których mowa w art. 104 ustawy, w okresie tym nie uwzględnia się okresów
    urlopów bezpłatnych trwających łącznie dłużej niż 30 dni,

    -wykonywał pracę na podstawie umowy o pracę nakładczą i osiągał z tego tytułu
    dochód w wysokości co najmniej minimalnego wynagrodzenia za pracę,

    -świadczył usługi na podstawie umowy agencyjnej lub umowy zlecenia albo innej
    umowy o świadczenie usług, do których zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego
    stosuje się przepisy dot. zlecenia, albo współpracował przy wykonywaniu tych
    umów, przy czym podstawę wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz
    Pracy stanowiła kwota co najmniej minimalnego wynagrodzenia za pracę,

    -opłacał składki na ubezpieczenie społeczne z tytułu prowadzenia pozarolniczej
    działalności lub współpracy, przy czym podstawę wymiaru składek na
    ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy stanowiła kwota wynosząca co najmniej
    minimalne wynagrodzenie za pracę.

    TO Z GRUBSZA BYŁO.

    ACHA:
    Osoba rejestrująca się przedkłada do wglądu pracownikowi PUP dokonującemu
    rejestracji:(MIĘDZY INNYMI OCZYWIŚCIE):
    -świadectwa pracy oraz inne dokumenty niezbędne do ustalenia uprawnień
    -osoba wykonująca pracę na podstawie umowy o dzieło, umowy zlecenie, umowy
    agencyjnej przedkłada stosowne zaświadczenie o osiąganym wynagrodzeniu brutto (
    w rozbiciu na miesiące ), wraz z informacją, czy od wymienionego wynagrodzenia
    odprowadzano składki na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy,

    -osoba, która pracowała w niepełnym wymiarze czasu pracy oprócz świadectwa
    przacy przedkłada zaświadczenie o osiąganym wynagrodzeniu brutto ( w rozbiciu
    na miesiące ),od którego istnieje obowiązek opłacania składni na Fundusz Pracy,

    to tak po krótce
    pozdrawiam
    magda