PracaGrupypl.praca.dyskusjeUrlop okolicznosciowy, a konczaca sie umowa i urlop wypoczynkowy › Re: Urlop okolicznosciowy, a konczaca sie umowa i urlop wypoczynkowy
    From: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Urlop okolicznosciowy, a konczaca sie umowa i urlop wypoczynkowy
    Date: Sun, 25 May 2008 18:11:01 +0200

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:g18lpl$707$1@node1.news.atman.pl Nikiel ;)

    > Bo?

    Bo nie przewiduje tego kodeks pracy:
    /cytat/
    Art. 165. Jeżeli pracownik nie może rozpocząć urlopu w ustalonym
    terminie z przyczyn usprawiedliwiających nieobecność w pracy, a w
    szczególności z powodu:

    1) czasowej niezdolności do pracy wskutek choroby,

    2) odosobnienia w związku z chorobą zakaźną,

    3) powołania na ćwiczenia wojskowe albo na przeszkolenie wojskowe
    na czas do 3 miesięcy,

    4) urlopu macierzyńskiego,

    pracodawca jest obowiązany przesunąć urlop na termin późniejszy.

    Art. 166. Część urlopu nie wykorzystaną z powodu:

    1) czasowej niezdolności do pracy wskutek choroby,

    2) odosobnienia w związku z chorobą zakaźną,

    3) odbywania ćwiczeń wojskowych albo przeszkolenia wojskowego
    przez czas do 3 miesięcy,

    4) urlopu macierzyńskiego

    pracodawca jest obowiązany udzielić w terminie późniejszym.

    /koniec cytatu, Źródło: http://www.gofin.pl/5,40,29394,40.html /

    Jest to 'katalog zamknięty', nie można do tego dopisać /z powodu
    interpretacji/ innych sytuacji, takich jak śmierć babci itp.

    > Dlaczego?

    Jw. bo takie wydarzenie nie przerywa biegu urlopu.

    > Nie ma czegoś takiego jak zwolnienie z urlopu. Pracownik jest na urlopie
    > wypoczynkowym. Urlop okolicznościowy nie służy wypoczynkowi tylko
    > załatwieniu spraw związanych z zaistnieniem przewidzianych okoliczności.

    http://www.gofin.pl/5,40,29426,2.html
    "§ 15. Pracodawca jest obowiązany *zwolnić od pracy* pracownika na czas
    obejmujący:

    1) 2 dni - w razie ślubu pracownika lub urodzenia się jego
    dziecka albo zgonu i pogrzebu małżonka pracownika lub jego dziecka,
    ojca, matki, ojczyma lub macochy,

    2) 1 dzień - w razie ślubu dziecka pracownika albo zgonu i
    pogrzebu jego siostry, brata, teściowej, teścia, babki, dziadka, a także
    innej osoby pozostającej na utrzymaniu pracownika lub pod jego
    bezpośrednią opieką."

    Wyraźnie jest napisane: "zwolnić od pracy" - a jeżeli ktoś w tym czasie
    jest na urlopie to nie można go 'zwolnić od pracy'.

    btw. jeżeli twierdzisz, że 'urlop okolicznościowy' przerywa bieg
    zwykłego urlopu to podaj podstawę prawną ;)

    --
    Nikiel ;)
    od niklu