PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop macierzynski, urlop okolicznosciowy i inne

  • 1. Data: 2009-03-23 21:58:11
    Temat: Urlop macierzynski, urlop okolicznosciowy i inne
    Od: badzio <b...@g...com>

    Witam,

    mam pytanie. W listopadzie zona urodzila dziecko, nastepnego dnia po
    porodzie zaczal jej sie urlop macierzynski. Teraz urlop sie konczy,
    wybierze urlop z zeszlego roku a nastepnie pojdzie na wychowawczy.
    Przed porodem byla na zwolnieniu lekarskim. W zwiazku z tym mamy
    pytania:
    1) 1 listopad 2008 wypadl w sobote, w zwiazku z tym wymiar urlopu
    wypoczynkowego dla 'przecietnego' pracownika zostal zwiekszony o jeden
    dzien. Czy to samo tyczy sie osoby przebywajacej na zwolnieniu
    lekarskim?
    2) Z tytulu urodzenia dziecka kazdemu z rodzicow przysluguje prawo do
    2 dni urlopu okolicznosciowego. Poniewaz zona zaczela macierzynski od
    razu po porodzie, wiec urlopu okolicznosciowego nie zdazyla wybrac.
    Czy moze go wykorzystac teraz, po zakonczeniu macierzynskiego?

  • 2. Data: 2009-03-24 11:40:44
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 23 Mar, 22:58, badzio <b...@g...com> wrote:
    > 2) Z tytulu urodzenia dziecka kazdemu z rodzicow przysluguje prawo do
    > 2 dni urlopu okolicznosciowego. Poniewaz zona zaczela macierzynski od
    > razu po porodzie, wiec urlopu okolicznosciowego nie zdazyla wybrac.

    Wlasnie - kazdemu z rodzicow przysluguja 2 dni urlopu
    okolicznosciowego z tytulu urodzenia dziecka? Kadrowa w firmie zony
    twierdzi ze tylko ojcu przysluguje ten urlop.

  • 3. Data: 2009-03-24 18:09:09
    Od: "Daniel" <w...@w...pl>

    > Wlasnie - kazdemu z rodzicow przysluguja 2 dni urlopu
    > okolicznosciowego z tytulu urodzenia dziecka? Kadrowa w firmie zony
    > twierdzi ze tylko ojcu przysluguje ten urlop.

    Pomysl...

    D.

  • 4. Data: 2009-03-25 07:25:13
    Od: badzio <b...@g...com>

    Daniel napisał(a):

    > Pomysl...
    >
    > D.

    Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 15 maja 1996 r. w
    sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania
    pracownikom zwolnień od pracy (Dz.U. z 1996 r. nr 60, poz. 281)
    § 15. Pracodawca jest obowiązany zwolnić od pracy pracownika na czas
    obejmujący:
    1) 2 dni - w razie ślubu pracownika lub urodzenia się jego dziecka
    albo zgonu i pogrzebu małżonka pracownika lub jego dziecka, ojca,
    matki, ojczyma lub macochy,

    Nie znalazlem zadnej wzmianki ze te 2 dni przysluguja tylko ojcu a nie
    matce. Zatem:
    1) Slabo googlalem, jesli tak, to prosze o wlasciwego linka :)
    2) Kadrowa jest niedouczona.