PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop - jak wykorzystać?

  • 1. Data: 2002-09-08 16:01:44
    Temat: Urlop - jak wykorzystać?
    Od: "Sylwester Kacprzyk" <l...@g...pl>

    Witam!
    Za kilka dni kończy mi się umowa o pracę na okres próbny (3 miesiące). Jest
    to moja pierwsza praca.
    Nie mam ochoty pracować dalej w firmie.
    W kodeksie pracy napisano że przysługuje 1,5 dnia urlopu za każdy miesiąc.
    Wychodzi z tego że mam 5 dni (po zaokrągleniu w górę).
    Czy mogę na 5 dni przed końcem umowy wykorzystać ten urlop?
    Pozdrawiam
    Sylwek

  • 2. Data: 2002-09-08 16:09:10
    Temat: Re: Urlop - jak wykorzystać?
    Od: "pawo" <p...@d...enet.pl>

    Użytkownik "Sylwester Kacprzyk" <l...@g...pl> napisał...
    > W kodeksie pracy napisano że przysługuje 1,5 dnia urlopu za każdy miesiąc.
    > Wychodzi z tego że mam 5 dni (po zaokrągleniu w górę).
    > Czy mogę na 5 dni przed końcem umowy wykorzystać ten urlop?

    Urlop nalezy sie po roku pracy w firmie badz po pol roku tzw. "urlop
    zaliczkowy", ktory ucinany jest z dni przyslugujacych Ci po roku.

    --
    p.

  • 3. Data: 2002-09-08 16:25:28
    Od: "Sylwester Kacprzyk" <l...@g...pl>

    > Urlop nalezy sie po roku pracy w firmie badz po pol roku tzw. "urlop
    > zaliczkowy", ktory ucinany jest z dni przyslugujacych Ci po roku.

    Czyli nie należy mi się urlop ani ekwiwalent jeżeli nie mam ochoty dalej
    pracowac w tej firmie?

  • 4. Data: 2002-09-08 16:30:59
    Od: "Enif" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Sylwester Kacprzyk" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli nie należy mi się urlop ani ekwiwalent jeżeli nie mam ochoty dalej
    > pracowac w tej firmie?

    na 95% nie
    po roku pracy masz 20 dni urlopu
    po pol roku pracy masz 10 dni urlopu
    przynajmniej ja tak mialem ;))))

    Enif

  • 5. Data: 2002-09-08 16:32:33
    Od: "pawo" <p...@d...enet.pl>

    Użytkownik "Sylwester Kacprzyk" <l...@g...pl> napisał...

    > Czyli nie należy mi się urlop ani ekwiwalent jeżeli nie mam ochoty dalej
    > pracowac w tej firmie?

    Raczej nie, moze jednak ktos z grupowiczor znajdzie Ci jakis odpowiedni art.

    --
    p.

  • 6. Data: 2002-09-08 16:37:17
    Od: "pawo" <p...@d...enet.pl>

    Użytkownik "Enif" <e...@g...pl> napisał...

    > po roku pracy masz 20 dni urlopu
    > po pol roku pracy masz 10 dni urlopu
    > przynajmniej ja tak mialem ;))))

    Ale te 10 dni sie odliczalo z 20, ktore przysluguja po roku.

    --
    p.

  • 7. Data: 2002-09-08 16:39:54
    Od: "Enif" <e...@g...pl>

    Użytkownik "pawo" <p...@d...enet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Enif" <e...@g...pl> napisał...

    > Ale te 10 dni sie odliczalo z 20, ktore przysluguja po roku.
    >
    > --
    > p.

    oczywiscie ;))))

    26 dni masz dopiero po 10 latach pracy,
    chyba ze skonczysz studia, ktore Ci sie licza za 8 lat pracy
    wtedy 26 dni masz juz po dwoch latach ciezkiej pracy ;))))

    Zreszta Panowie, wystarczy wpisac w www.google.com
    "Kodeks pracy" poszukac i poczytac

    Enif

  • 8. Data: 2002-09-08 16:44:30
    Od: "Sylwester Kacprzyk" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Enif" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Sylwester Kacprzyk" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    A po 3 miesiącach 5 dni...

  • 9. Data: 2002-09-08 16:51:34
    Od: "Sylwester Kacprzyk" <l...@g...pl>

    > 26 dni masz dopiero po 10 latach pracy,
    > chyba ze skonczysz studia, ktore Ci sie licza za 8 lat pracy
    > wtedy 26 dni masz juz po dwoch latach ciezkiej pracy ;))))

    Mam skończone studia i jest to mój 1rst job.
    Więc ma jakiś urlop czy nie?
    Do końca umowy ma 3 dni i chcę poświęcić je na szukanie pracy.

  • 10. Data: 2002-09-08 17:10:04
    Od: "pawo" <p...@d...enet.pl>

    Użytkownik "Sylwester Kacprzyk" <l...@g...pl> napisał...
    > Mam skończone studia i jest to mój 1rst job.
    > Więc ma jakiś urlop czy nie?
    > Do końca umowy ma 3 dni i chcę poświęcić je na szukanie pracy.

    Do okresy "urlopowego" liczy Ci sie szkola srednia + studia (ukonczone) i
    jak powyzej kolega troche blednie napisal moze to byc 8 lat a nawet wiecej,
    co nie zmienia jednak fakty ze urlop przysluguje dopiero po roku pracy, wiec
    dalej nici.

    --
    p.