PracaGrupypl.praca.dyskusjeUrlop - inny pracodawca inny wymiar › Re: Urlop - inny pracodawca inny wymiar
    From: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Urlop - inny pracodawca inny wymiar
    Date: Fri, 8 Dec 2006 23:46:06 +0100

    Użytkownik "Ukaniu" <L...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:elcp4m$d64$1@inews.gazeta.pl...
    > A jakbym już wybrał 36 to co ? dwa lata by mi urlopu nie dali?,
    > przysługiwało mi w tamtej pracy proporcjonalnie do 36 i wybrałem tyle
    ile
    > się za wszystkie miesiące pracy należało - nic ponad to. Teraz
    > przysługuje mi proporcjonalnie do 20 i tak być powinno moim zdaniem
    > liczone.

    Jakbyś wykorzystał te 36 dni to twoje - nikt ci tego nie zabierze. To że
    poprzedni pracodawca dawał ci więcej urlopu to już jego sprawa. Drugi
    nie musi ci dawać więcej niż 20 dni (które już wykorzystałeś).

    Art. 1551. § 1. W roku kalendarzowym, w którym ustaje stosunek pracy z
    pracownikiem uprawnionym do kolejnego urlopu, pracownikowi przysługuje
    urlop:

    1) u dotychczasowego pracodawcy - w wymiarze proporcjonalnym do okresu
    przepracowanego u tego pracodawcy w roku ustania stosunku pracy, chyba
    że przed ustaniem tego stosunku pracownik wykorzystał urlop w
    przysługującym mu lub w wyższym wymiarze,

    2) u kolejnego pracodawcy - w wymiarze:

    a) proporcjonalnym do okresu pozostałego do końca danego roku
    kalendarzowego - w razie zatrudnienia na czas nie krótszy niż do końca
    danego roku kalendarzowego,

    b) proporcjonalnym do okresu zatrudnienia w danym roku kalendarzowym - w
    razie zatrudnienia na czas krótszy niż do końca danego roku
    kalendarzowego,

    z zastrzeżeniem § 2.

    § 2. Pracownikowi, który przed ustaniem stosunku pracy w ciągu roku
    kalendarzowego wykorzystał urlop w wymiarze wyższym niż wynikający z § 1
    pkt 1, przysługuje u kolejnego pracodawcy urlop w odpowiednio niższym
    wymiarze; łączny wymiar urlopu w roku kalendarzowym nie może być jednak
    niższy niż wynikający z okresu przepracowanego w tym roku u wszystkich
    pracodawców.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)