PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop - inny pracodawca inny wymiar

  • 1. Data: 2006-12-08 19:07:59
    Temat: Urlop - inny pracodawca inny wymiar
    Od: "Ukaniu" <L...@g...pl>

    Witam,
    Zatrudniłem się u innego pracodawcy na na okres próbny od 1 grudnia i mam
    kłopot z obliczeniem urlopu przysługującego mi za ten miesiąc.
    Od kwietnia do grudnia pracowałem u innego pracodawcy u którego urlop (od
    pewnego momentu przeniesienia mnie u niego na inne stanowisko) wynosił 36
    dni - czyli wymiar urlopu zwiększał mi się systematycznie co miesiąc. Z
    racji iż tego urlopu było znacznie więcej pod koniec okresu pracy
    przysługiwało mi 20 dni. Wykorzystałem 16, za 4 wypłacono mi ekwiwalent.
    W nowej pracy stwierdzono, że nie mam już możliwości wzięcia urlopu za
    grudzień, gdyż wykorzystałem całe przysługujące mi 20 dni. Owszem ale jest
    to urlop za miesiące do grudnia a nie za sam grudzień.
    Hmm, zastanawiam się jak można wywalczyć przysługujący mi ( właśnie ?) urlop
    grudniowy, którego przecież awansem w poprzedniej pracy wziąć nie mogłem.

    Pozdrawiawiam Łukasz

  • 2. Data: 2006-12-08 20:00:56
    Temat: Re: Urlop - inny pracodawca inny wymiar
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 8 Dec 2006 20:07:59 +0100, "Ukaniu"
    <L...@g...pl> zakodował:

    >Od kwietnia do grudnia pracowałem u innego pracodawcy u którego urlop (od
    >pewnego momentu przeniesienia mnie u niego na inne stanowisko) wynosił 36
    >dni - czyli wymiar urlopu zwiększał mi się systematycznie co miesiąc.

    To miałeś lepiej niż KP przewiduje. U nowego, jak w umowie nie masz
    inaczej stosuje się KP.

    Czy to była Twoja pierwsza praca? Od tego zależy ile należy Ci się u
    nowego pracodawcy.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2006-12-08 20:29:10
    Od: "Ukaniu" <L...@g...pl>

    > To miałeś lepiej niż KP przewiduje. U nowego, jak w umowie nie masz
    > inaczej stosuje się KP.

    No tak, ale oni niby stwierdzili, że wykorzystałem cały przysługujący roczny
    urlop czyli 20 dni i zamierzają mi nie dać nic w grudniu. Mimo iż jest to
    nie możliwe bo pracowałem tam od kwietnia i urlop liczył mi się
    proporcjonalnie do przepracowanego czasu, a że miałem go 20 dni to właśnie
    wynikało z lepszego układu zbiorowego.
    Ciekawe gdyby napisali, że miałem 30 dni urlopu - chyba bym musiał dopłacić
    ;-).
    Jak mam im udowodnić, mimo iż to wynika z KP, że urlop wykorzystywałem
    proporcjonalnie i nalezy mi się za grudzień 1/12 z 20.

    > Czy to była Twoja pierwsza praca? Od tego zależy ile należy Ci się u
    > nowego pracodawcy.

    To jest moja druga praca, zaczynałem karierę na umowe o pracę w kwietniu
    pracowałem do grudnia.

    Pozdrawiam Łukasz

  • 4. Data: 2006-12-08 21:06:04
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 8 Dec 2006 21:29:10 +0100, "Ukaniu"
    <L...@g...pl> zakodował:

    >To jest moja druga praca, zaczynałem karierę na umowe o pracę w kwietniu
    >pracowałem do grudnia.

    Więc należy Ci się 1/12 całego urlopu po przepracowaniu każdego
    miesiąca (art. 153 KP). Wtedy ostatniego dnia grudnia nabywałbyś prawo
    do 1/12 x 20. IMO nie powienien mieć tu zastosowania następny art. -
    ale nie znam na to orzecznictwa.

  • 5. Data: 2006-12-08 22:04:09
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    w <elcd5t$r2p$1@inews.gazeta.pl> napisał:

> [...]
    > pewnego momentu przeniesienia mnie u niego na inne stanowisko) wynosił 36
    > dni - czyli wymiar urlopu zwiększał mi się systematycznie co miesiąc. Z

    ??? 36 dni? Jakaś podstawa?

> [...]
    > grudzień, gdyż wykorzystałem całe przysługujące mi 20 dni. Owszem ale jest
    > to urlop za miesiące do grudnia a nie za sam grudzień.

    Mają rację. Do 2 lat pracy przysługuje 20 dni urlopu rocznie.
    Na świadectwie pracy masz, że w 2006 wykorzystałeś 20 dni urlopu, i to
    znaczy, że wykorzystałeśwszystkie dni urlopu które ci przysługiwały.

    > Pozdrawiawiam Łukasz

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 6. Data: 2006-12-08 22:32:08
    Od: "Ukaniu" <L...@g...pl>

    Użytkownik "Jakub Lisowski" <j...@S...kofeina.net> napisał w
    wiadomości news:slrnenjoap.8os.jakub@jakub.kofeina.net...

    > ??? 36 dni? Jakaś podstawa?

    Jako asystent w Instytucie tyle się urlopu dostaje.

    > Mają rację. Do 2 lat pracy przysługuje 20 dni urlopu rocznie.
    > Na świadectwie pracy masz, że w 2006 wykorzystałeś 20 dni urlopu, i to
    > znaczy, że wykorzystałeśwszystkie dni urlopu które ci przysługiwały.

    A jakbym już wybrał 36 to co ? dwa lata by mi urlopu nie dali?,
    przysługiwało mi w tamtej pracy proporcjonalnie do 36 i wybrałem tyle ile
    się za wszystkie miesiące pracy należało - nic ponad to. Teraz przysługuje
    mi proporcjonalnie do 20 i tak być powinno moim zdaniem liczone.

    Pozdrawiam Łukasz

  • 7. Data: 2006-12-08 22:46:06
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Ukaniu" <L...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > się za wszystkie miesiące pracy należało - nic ponad to. Teraz
    > przysługuje mi proporcjonalnie do 20 i tak być powinno moim zdaniem

    Jakbyś wykorzystał te 36 dni to twoje - nikt ci tego nie zabierze. To że
    poprzedni pracodawca dawał ci więcej urlopu to już jego sprawa. Drugi
    nie musi ci dawać więcej niż 20 dni (które już wykorzystałeś).

    Art. 1551. § 1. W roku kalendarzowym, w którym ustaje stosunek pracy z
    pracownikiem uprawnionym do kolejnego urlopu, pracownikowi przysługuje
    urlop:

    1) u dotychczasowego pracodawcy - w wymiarze proporcjonalnym do okresu
    przepracowanego u tego pracodawcy w roku ustania stosunku pracy, chyba
    że przed ustaniem tego stosunku pracownik wykorzystał urlop w
    przysługującym mu lub w wyższym wymiarze,

    2) u kolejnego pracodawcy - w wymiarze:

    a) proporcjonalnym do okresu pozostałego do końca danego roku
    kalendarzowego - w razie zatrudnienia na czas nie krótszy niż do końca
    danego roku kalendarzowego,

    b) proporcjonalnym do okresu zatrudnienia w danym roku kalendarzowym - w
    razie zatrudnienia na czas krótszy niż do końca danego roku
    kalendarzowego,

    z zastrzeżeniem § 2.

    § 2. Pracownikowi, który przed ustaniem stosunku pracy w ciągu roku
    kalendarzowego wykorzystał urlop w wymiarze wyższym niż wynikający z § 1
    pkt 1, przysługuje u kolejnego pracodawcy urlop w odpowiednio niższym
    wymiarze; łączny wymiar urlopu w roku kalendarzowym nie może być jednak
    niższy niż wynikający z okresu przepracowanego w tym roku u wszystkich
    pracodawców.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 8. Data: 2006-12-09 05:40:01
    Od: "grom@x" <gromax@_usun_to_.interia.pl>

    > Mają rację. Do 2 lat pracy przysługuje 20 dni urlopu rocznie.
    niezupełnie.
    podstawa jest 10 letni staż pracy, do którego wlicza sie m.in. szkoła.
    I w przypadku ukończenia studiów wyzszych jest to 8 lat stazu, do 10 zostaje
    do przepracowania 2.
    Sprawa się bardziej komplikuje jeżeli dana osoba pracowała w czasie studiów,
    albo tez studiów nie skończyła...

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*

  • 9. Data: 2006-12-09 07:40:09
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sat, 9 Dec 2006 06:40:01 +0100, grom@x <gromax@_usun_to_.interia.pl>
    w <eldi7n$983$1@news.onet.pl> napisał:

> [...]
    > do przepracowania 2.
    > Sprawa się bardziej komplikuje jeżeli dana osoba pracowała w czasie studiów,

    A, sorry, oczywiście masz rację. Kwestia środowiska w którym omawia się
    te sprawy w pracy.

    ja czyli jakub
    Revoke.