PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop a niepełny etat - zmiany od nowego roku?

  • 1. Data: 2003-12-15 12:52:28
    Temat: Urlop a niepełny etat - zmiany od nowego roku?
    Od: "Gral" <g...@p...onet.pl>

    Czy wiecie coś na ten temat? Dotychczas wymiar urlopu nie zależał od wymiaru
    etatu. Słyszałem takie plotki, że od 1.01.2004 ma już zależeć i przysługiwać
    proporcjonalnie. Została taka zmiana dokonana w Kodeksie Pracy?

    Gral

  • 2. Data: 2003-12-17 13:51:36
    Temat: Re: Urlop a niepełny etat - zmiany od nowego roku?
    Od: "Jo" <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

    Użytkownik "Gral" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    przysługiwać
    > proporcjonalnie. Została taka zmiana dokonana w Kodeksie Pracy?

    Niestety to nie plotki.
    Urlop wypoczynkowy ma być udzielany w wymiarze godzinowym, odpowiadającym
    dobowemu wymiarowi czasu pracy pracownika w danym dniu. Jeżeli zatem w dniu,
    w którym pracownik miał pracować 12 godzin urlop zostanie udzielony w
    wymiarze 12 godzin, jeżeli dobowy wymiar czasu pracy wynosi 4 godz. w danym
    dniu, to urlop zostanie udzielony w wymiarze 4 godzin.

    Wymiar urlopu pracownika zatrudnionego na 1/2 etatu będzie ustalany
    proporcjonalnie do wymiaru jego czasu pracy. Czyli pracownik zatrudniony na
    1/2 etatu będzie miał prawo do 10 lub 13 dni urlopu, a więc do połowy urlopu
    przysługującego pracownikowi zatrudnionemu na cały etat.
    Te same przepisy wchodzące z dniem 1.01.2004r. zwiększają minimalny wymiar
    urlopu z 18 do 20 dni
    pozdr JO
    -------------------
    "żadnego pożaru ludzie nie gaszą z taką gorliwością, jak tlącej się w kimś
    iskierki nadziei"

  • 3. Data: 2003-12-17 19:40:34
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > etatu. Słyszałem takie plotki, że od 1.01.2004 ma już zależeć i przysługiwać
    > proporcjonalnie. Została taka zmiana dokonana w Kodeksie Pracy?

    Witam
    Wejdź na stronę internetową MPiPS i tam znajdziesz projekt nowelizacji
    kp.Przekonasz się że plotki nie mają pokrycia w projekcie, a jak bedzie
    przekonamy się po uchwaleniu noweli do kp. Pozdrawiam.