PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa zlecenie a zus. › Re: Umowa zlecenie a zus.
  • Data: 2005-12-10 21:45:37
    Temat: Re: Umowa zlecenie a zus.
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ciekawi mnie kwestia oplat odporowadzanych przez pracodawce przy
    > umowie-zleceniu.
    > Wiem że odprowadzana jest skladka emerytalna, także coś na ubezpieczenie
    > zdrowotne.
    dowolny portal pracowy i kalkulator wynagrodzeń - i juz masz odpowiedź

    > Ale pracodawca nie zawsze chce podstemplować ksiązeczke
    > zdrowia. I stąd moje pytanie: <ciach>

    pod względem opieki zdrowotnej, możesz podpisać 3-miesięczną umowę -
    zlecenie, np. wyprowadzanie dziecka do przedszkola na sume łączną 100 zł.
    brutto. Od tej kwoty jest jakiś drobiazg kilkuzłotowy na fundusz zdrowia
    który pozwala ci korzystać z państwowego lecznictwa przez 3 miesiące + 1.
    Podstawą do skorzystania z usług zdrowotnych jest płacenie składki, nie ma
    żadnych innych przesłanek.
    tak przynajmniej było jeszcze kilka miesięcy temu i nie słyszałem żeby sie w
    tym zakresie cokolwiekzmieniło (festiwal przed i po wyborczy itp)

    > A przy okazji nastepna pytanie, jak ma się praca na umowę zlecenie do
    > tematu emerytury, podejżewam że czas pracy nie jest wliczany?
    nie jest. Umowa-zlecenie nie wynika z kodeksu pracy tylko z kc, jedynie co
    ustawodawca zrobił uklon rozliczeniowy (na "zwykłym picie") oraz w
    przypadku rejestracji dla bezrobotnych pod warunkiem osiągania miesięcznie
    minimalnych zarobków (obecnie jest to bodajże 889 zł brutto). w przypadku
    emerytury to bodajże nie płaci się przy zleceniu składki emerytalno -
    rentowej i to jest odpowiedź na pytanie dlaczego się nie liczy do emerytury
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---