PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o prace - czy ten zapis jest poprawny?

  • 1. Data: 2003-09-26 07:31:58
    Temat: Umowa o prace - czy ten zapis jest poprawny?
    Od: "Olo" <o...@p...fm>

    Witam
    Moj kochany pracodawca wreczyl mi dzisiaj umowe o prace (na czas
    nieokreslony) z nastepujacym zapisem:
    "Pracobiorca zobowiazuje sie ze w czasie trwania stosunku pracy nie bedzie
    prowadzil zadnej dzialalnosci na rzecz innych podmiotów gospodarczych"
    Czy taki zapis moze znalezc sie w umowie o prace ?
    Dodam tylko jako ciekawostke, ze pracuje w tej firmie juz od kwietnia
    ubieglego roku ( um-zl ) natomiast od lutego b.r. jako pelnoetatowy
    pracownik (z zus'ami, ub. spol. itp. ) pomimo wielu upomnien o sporzadzenie
    umowy udalo mi sie ja uzsykac po 8 miesiacach :) ale to juz zupelnie inna
    historia...
    Pozdrawiam. Piotr Olewicz.

  • 2. Data: 2003-09-26 08:15:04
    Temat: Re: Umowa o prace - czy ten zapis jest poprawny?
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Olo <o...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > "Pracobiorca zobowiazuje sie ze w czasie trwania stosunku pracy nie bedzie
    > prowadzil zadnej dzialalnosci na rzecz innych podmiotów gospodarczych"

    KP.
    DZIAŁ TRZECI
    Zakaz konkurencji

    Art. 1011
    § 1. W zakresie określonym w odrębnej umowie, pracownik nie może prowadzić
    działalności konkurencyjnej wobec pracodawcy ani też świadczyć pracy w
    ramach stosunku pracy lub na innej podstawie na rzecz podmiotu prowadzącego
    taką działalność (zakaz konkurencji).

    > Czy taki zapis moze znalezc sie w umowie o prace ?

    Jest zgodny z prawem i jak najbardziej może.

    Rzeczywiście inna historia.

  • 3. Data: 2003-09-26 09:12:46
    Od: "Olo" <o...@p...fm>

    > Jest zgodny z prawem i jak najbardziej może.

    Dzieki za wyjasnienie.
    Pozdrawiam.
    Piotr Olewicz.

  • 4. Data: 2003-09-26 09:26:03
    Od: "Jo" <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

    Użytkownik " leszek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    prowadzącego
    > taką działalność (zakaz konkurencji).

    > Jest zgodny z prawem i jak najbardziej może.

    http://www.gazeta.pl/usenet/

    ja bym poprosiła o dodanie konkurencyjnej w stosunku do pracodawcy, jeżeli
    bedziesz miał pracę z zupełnie innej branży też nie masz prawa się jej
    podjąć
    JO

  • 5. Data: 2003-09-26 09:43:48
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Jo <jromanowska[usun]@schr.gov.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > ja bym poprosiła o dodanie konkurencyjnej w stosunku do pracodawcy, jeżeli
    > bedziesz miał pracę z zupełnie innej branży też nie masz prawa się jej

    Rzeczywiście, zakazać można tylko działalności konkurencyjnej, inne zakazy
    są bezprawne. Epoka niewolnictwa i pańszczyzny na szczęście minęła.

  • 6. Data: 2003-09-26 12:10:06
    Od: "Jo" <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

    Epoka niewolnictwa i pańszczyzny na szczęście minęła.

    ale bardzo wielu pracodawców uważa całkiem inaczej
    pozdr
    JO

  • 7. Data: 2003-09-26 12:13:56
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 26 Sep 2003 08:15:04 +0000 (UTC), " leszek"
    <s...@N...gazeta.pl> zakodował:

    >§ 1. W zakresie określonym w odrębnej umowie, pracownik nie może prowadzić
    [...]
    >Jest zgodny z prawem i jak najbardziej może.

    Jak sam zacytowałeś nie jest zgodny z prawem i nie jest wiążący. Musi
    być osobna umowa.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 8. Data: 2003-09-26 13:18:02
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Kaizen <x...@c...sz> napisał(a):

> [...]
    > <s...@N...gazeta.pl> zakodował:

    > [...]
    >
    > Jak sam zacytowałeś nie jest zgodny z prawem i nie jest wiążący. Musi

    "Odrębna umowa" nie oznacza, że musi być drugi papierek. Może być wpisany do
    umowy o pracę. Chodzi o to, że ten zakaz musi byc wyraźnie napisany, jako
    dodatkowa klauzula, gdyż taki zakaz nie wynika wprost z przepisów prawa
    pracy.

  • 9. Data: 2003-09-26 13:38:25
    Od: "Jo" <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

> [...]
    > umowy o pracę. Chodzi o to, że ten zakaz musi byc wyraźnie napisany, jako
    > dodatkowa klauzula, gdyż taki zakaz nie wynika wprost z przepisów prawa

    a jednak w komentarzach mówi się "pracodawca może w ramach dodatkowej
    umowy zawrzec z pracownikiem umowę o zakazie konkurencji", więc może jednak
    powinna być odrębna?
    polecam Gazeta Prawna z 9.09.2003
    JO

  • 10. Data: 2003-09-26 14:57:06
    Od: "mer" <m...@o...pl>

    > Epoka niewolnictwa i pańszczyzny na szczęście minęła.
    > >
    > ale bardzo wielu pracodawców uważa całkiem inaczej
    > pozdr
    > JO

    A co im się dziwisz jak codziennie widzą swoich pracowników, którym rola niewolników
    bardzo
    odpowiada.
    Gotowi są nawet rodzine wkręcić jak by taka możliwość była.

    mer