PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o prace - czy ten zapis jest poprawny?

  • 11. Data: 2003-10-28 13:10:19
    Temat: Re: Umowa o prace - czy ten zapis jest poprawny?
    Od: w...@p...onet.pl

    > Witam
    >    Moj kochany pracodawca wreczyl mi dzisiaj umowe o prace (na czas
    > nieokreslony) z nastepujacym zapisem:
    > "Pracobiorca zobowiazuje sie ze w czasie trwania stosunku pracy nie bedzie
    > prowadzil zadnej dzialalnosci na rzecz innych podmiotów gospodarczych"
    > Czy taki zapis moze znalezc sie w umowie o prace ?

    Witam,
    Papier wszystko przyjmie. Postanowienie nieważne - art. 18 par. 2 kp. Podpisuj,
    rób swoje i mniej gdzieś ignoranta.

    Paweł

  • 12. Data: 2003-10-29 12:39:09
    Od: "Krzysztof" <k...@w...pl>

    A z którego przepisu prawa pracy, na które powołuje się art. 18 kp, wynika
    nieważność takiego zapisu?

    --

    Krzysztof

  • 13. Data: 2003-10-29 13:08:35
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    Wedlug KP ( za komentarzem prof Florka i prof Zielinskiego - C.H. Beck)
    umowa moze zawierac klauzule o zakazie pracy u innego pracodawcy bez wzgledu
    na forme zatrudnienia, nawet gdy profil jego dzialanosci nie jest
    konkurencja dla zatrudniajacego
    Podstawa prawna art 101 KP

    Proponuje sprobowac przenegocjowac umowe jsli jej nie podpisales i zmienic
    ten zapis na lagodniejszy np "...nie moze bez zgody pracodawcy nie bedzie
    swiadczyl dzialanosci na rzecz innych.... "

  • 14. Data: 2003-10-29 18:02:31
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ten zapis na lagodniejszy np "...nie moze bez zgody pracodawcy nie bedzie
    > swiadczyl dzialanosci na rzecz innych.... "

    Art 101 KP mówi o zakazie konkurencji. Zakaz konkurencji powinien dotyczyć
    przedmiotu działalności pracodawcy a nie działalności losowo wybranej przez
    pracodawcę. Punkt umowy brzmiący: "Pracobiorca zobowiazuje sie ze w czasie
    trwania stosunku pracy nie bedzie prowadzil zadnej dzialalnosci na rzecz
    innych podmiotów gospodarczych" jest zbyt ogólny.Można wpisać do Umowy o
    pracę zakaz konkurencji, powinien być on być jednak jak najbardziej
    uszczegółowiony. Mówiąc brutalnie: g... pracodawcę obchodzi co robię po
    godzinach pracy w jego firmie, jeśli moja działalność nie przynosi jemu
    szkód.

    W normalnym kraju, w którym podaż usług prawniczych byłaby większa od popytu
    na nie, tacy pracodawcy jak ten proponujący wpisanie zakazu pracy dawno
    poszedłby z torbami.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 15. Data: 2003-10-29 20:07:00
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    Dla mnie tez ten przepis jest zbyt ogolny dlatego przywolalem opinie
    profesorow.... Co jest zaznaczone w pierwszej linijce

    jak jest w innych krajach np normalnych w tej kwestii, nie wiem :)