PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa o pracę a badania wstępne › Re: Umowa o pracę a badania wstępne
    From: bhpekspert <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Umowa o pracę a badania wstępne
    Date: Sat, 5 Apr 2008 04:18:20 -0700 (PDT)

    On 4 Kwi, 20:42, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:
    > Witam,
    >
    > Czytam przepisy KP i mam jedno pytanie. Chcę przyjąć 2 pracowników,
    > czyli muszę im zrobić badania wstępne.
    >
    > Ze względów jednak czasowych (moich) chciałbym to rozegrać tak,
    > że podpiszę z nimi umowę wcześniej (wiem, że są zdolni, więc chodzi
    > jedynie o medyczne udokumentowanie tego faktu), wyślę na badania,
    > a do samej pracy dopuszczę oczywiście dopiero po przyniesieniu
    > orzeczeń lekarskich.
    >
    > Czy jakiś przepis zabrania mi takiego postępowania? O ile dobrze
    > czytam, to art. 229 par. 4 k.p. zabrania jedynie dopuszczenia
> [...]
    To duże ryzyko
    Jeżeli pracownik ulegnie wypadkowi to jesteś winny bo zatrudniłeś go
    na danym stanowisku pomimo, że nie znałeś stanu zdrowia pracownika.
    Jeżeli np dostanie ataku padaczki podczas prowadzenia samochodu albo
    obsługi maszyny i dojdzie to zgonu to płacisz rodzinie odszkodowanie
    od 1 miliona w zwyż / stastystyki mówią - codziennie w polsce 1
    wypadek śmiertelny w pracy / to dlaczego nie może to być u Ciebie
    jutro ?

    Oprócz badań lekarskich musisz pracowników przszlić z BHP
    Jako pracodawca masz obowiązków bez liku
    http://www.bhp.org.pl/module-Downloads-display-lid-1
    3.html