PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o pracę a badania wstępne

  • 1. Data: 2008-04-04 18:42:28
    Temat: Umowa o pracę a badania wstępne
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Witam,

    Czytam przepisy KP i mam jedno pytanie. Chcę przyjąć 2 pracowników,
    czyli muszę im zrobić badania wstępne.

    Ze względów jednak czasowych (moich) chciałbym to rozegrać tak,
    że podpiszę z nimi umowę wcześniej (wiem, że są zdolni, więc chodzi
    jedynie o medyczne udokumentowanie tego faktu), wyślę na badania,
    a do samej pracy dopuszczę oczywiście dopiero po przyniesieniu
    orzeczeń lekarskich.

    Czy jakiś przepis zabrania mi takiego postępowania? O ile dobrze
    czytam, to art. 229 par. 4 k.p. zabrania jedynie dopuszczenia
    do pracy, nie zaś samego podpisania umowy, ale może coś
    przeoczyłem.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 2. Data: 2008-04-04 18:52:48
    Temat: Re: Umowa o pracę a badania wstępne
    Od: xinox <x...@o...pl>

    Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    > czytam, to art. 229 par. 4 k.p. zabrania jedynie dopuszczenia
    > do pracy, nie zaś samego podpisania umowy, ale może coś

    jest ok. Sam teraz tak miałem. Umowa, badania, po 3 dniach do pracy.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2008-04-04 19:31:55
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrnfvctkl.92c.proteus@pl-test.org Wojciech Bancer

    > Czytam przepisy KP i mam jedno pytanie. Chcę przyjąć 2 pracowników,
    > czyli muszę im zrobić badania wstępne.
    Chcesz robić badania pracownikom? Osobiście?
    Dziwne.
    MSPANC

    > wyślę na badania,
    To już prędzej.

> [...]
    > czytam, to art. 229 par. 4 k.p. zabrania jedynie dopuszczenia
    > do pracy, nie zaś samego podpisania umowy, ale może coś
    Wszystko w porządku. Możecie nawet wskazać w umowie datę rozpoczęcia pracy
    jakąś przyszłą, nie taką samą jak data samej umowy.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2008-04-04 19:53:36
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Wojciech Bancer wrote:

> [...]
    > jedynie o medyczne udokumentowanie tego faktu), wyślę na badania,
    > a do samej pracy dopuszczę oczywiście dopiero po przyniesieniu

    Żebyś się nie zdziwił, jak lekarz np któremuś nie da zgody,
    bo będzie miał za wysokie ciśnienie, albo czegos we krwi za mało.
    Do pracy go nie dopuścisz i co dalej?
    Miałem ostatnio taki przypadek- dlatego teraz -
    najpierw badania, a jak ma kwit od lekarza, to umowa.

  • 5. Data: 2008-04-04 20:12:43
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-04-04, cef <c...@i...pl> wrote:

    [...]

    > Żebyś się nie zdziwił, jak lekarz np któremuś nie da zgody,
    > bo będzie miał za wysokie ciśnienie, albo czegos we krwi za mało.
    > Do pracy go nie dopuścisz i co dalej?

    To samo co w przypadku nie przejścia badań okresowych?

    > Miałem ostatnio taki przypadek- dlatego teraz -
    > najpierw badania, a jak ma kwit od lekarza, to umowa.

    Mimo wszystko wezmę na siebie to ryzyko.
    Ale dzięki za przedstawienie czarnego scenariusza. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2008-04-04 20:18:39
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-04-04, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    [...]

    > Chcesz robić badania pracownikom? Osobiście?
    > Dziwne.
    > MSPANC

    A i masz rację. Powinno być "Skierować ich na badania wstępne". :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2008-04-04 20:25:07
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrnfvd38v.9nt.proteus@pl-test.org Wojciech Bancer

    > A i masz rację. Powinno być "Skierować ich na badania wstępne". :)
    To był dowcipas taki. Niekiedy mi nie wychodzą. ;)

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2008-04-05 11:18:20
    Od: bhpekspert <b...@g...com>

    On 4 Kwi, 20:42, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:
> [...]
    > czytam, to art. 229 par. 4 k.p. zabrania jedynie dopuszczenia
    > do pracy, nie zaś samego podpisania umowy, ale może coś

    To duże ryzyko
    Jeżeli pracownik ulegnie wypadkowi to jesteś winny bo zatrudniłeś go
    na danym stanowisku pomimo, że nie znałeś stanu zdrowia pracownika.
    Jeżeli np dostanie ataku padaczki podczas prowadzenia samochodu albo
    obsługi maszyny i dojdzie to zgonu to płacisz rodzinie odszkodowanie
    od 1 miliona w zwyż / stastystyki mówią - codziennie w polsce 1
    wypadek śmiertelny w pracy / to dlaczego nie może to być u Ciebie
    jutro ?

    Oprócz badań lekarskich musisz pracowników przszlić z BHP
    Jako pracodawca masz obowiązków bez liku
    http://www.bhp.org.pl/module-Downloads-display-lid-1
    3.html

  • 9. Data: 2008-04-05 12:00:48
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-04-05, bhpekspert <b...@g...com> wrote:

    [...]

    > To duże ryzyko
    > Jeżeli pracownik ulegnie wypadkowi to jesteś winny bo zatrudniłeś go
    > na danym stanowisku pomimo, że nie znałeś stanu zdrowia pracownika.

    On nie będzie pracować dopóki nie doniesie orzeczenia.

    [...]

    Wiem. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2008-04-05 14:36:18
    Od: "news" <b...@o...pl>

> [...]
    > jedynie o medyczne udokumentowanie tego faktu), wyślę na badania,
    > a do samej pracy dopuszczę oczywiście dopiero po przyniesieniu

    Tak myslę: podpisujesz z nimi umowę np od 1 kwietnia, natomiast skierowanie
    na badanie dostaną 3 a 4tego je zrobią. Zatem co będą robić w dniach: 1, 2,
    3? Przecież przez te dni albo powinni Ci świadczyć pracę albo być na
    urlopie? Zarówno w pierwszym jak i w drugim przypadkun powinni dostarczyć
    zaświadczenie że są zdolni do pracy. Jak przez te 3 dni odnotujesz ich
    sytuację w karcie czasu pracy?