PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o dzielo, prawa autorskie

  • 1. Data: 2002-08-25 16:00:39
    Temat: Umowa o dzielo, prawa autorskie
    Od: t...@p...onet.pl (Tomasz Chwajoł)

    O co dokladnie chodzi w zdaniu z umowy o dzielo:

    "Wykonawca zobowiazuje sie w stosunku do Zamawiajacego do nie
    wykonywania przez czas nie oznaczony autorskich praw osobistych
    przyslugujacych Wykonawcy do utworow, co do ktorych autorskie prawa
    majatkowe przysluguja Zamawiajacemu"

  • 2. Data: 2002-08-25 16:30:42
    Temat: Re: Umowa o dzielo, prawa autorskie
    Od: "Tomek Zieliński" <t...@f...org.pl>

    "Tomasz Chwajoł" <t...@p...onet.pl> wrote in message

    > O co dokladnie chodzi w zdaniu z umowy o dzielo:

    Poczytaj ustawę o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Prawa autorskie
    dzielą się na osobiste (niezbywalne - zawsze możesz przyznawać się do
    stworzenia swego utworu) i majątkowe (te sprzedajesz wraz z zezwoleniem na
    korzystanie z utworu w jakimśtam zakresie). Tu chodzi zapewne o to, że
    nabywca przejmuje wszystkie prawa do dysponowania utworem (dziełem).

    Tomek

  • 3. Data: 2002-08-26 13:52:41
    Od: "Rybinka" <T...@p...fm>

    Kilka lat temu robiłem bardzo duże tłumaczenie autorskie na umowę o dzieło.
    Prawa autorskie są niezbywalne, natomiast prawa majątkowe przekazałem na 7
    lat.

    Twoja umowa bezterminowa / na czas nieoznaczony oznacza, że nigdy nie
    odzyskasz praw majątkowych do utworu.... Może i szkoda, ale to w sumie
    zleceniodawca rządzi... (czasami) :-)

  • 4. Data: 2002-08-27 12:44:44
    Od: "Sototh" <s...@p...fm>

    > Twoja umowa bezterminowa / na czas nieoznaczony oznacza, że nigdy nie
    > odzyskasz praw majątkowych do utworu.... Może i szkoda, ale to w sumie
    > zleceniodawca rządzi... (czasami) :-)

    Patrząc od strony programisty - przy wykonywaniu pracy na umowę o dzieło
    praktycznie zawsze prawa majątkowe przechodzą bezterminowo na zleceniodawcę.
    Większość świadomych zleceniodawców tak postępuje i nie ma co się im dziwić.

    Sototh

    PS. A ty wciąż nie odpisujesz POD cytatem...