PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa o dzieło a ZUS › Re: Umowa o dzieło a ZUS
    From: "AlPaczino" <n...@y...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Umowa o dzieło a ZUS
    Date: Sun, 25 Sep 2005 19:53:27 +0200

    Użytkownik "Marek Szapajko" <f...@t...pbz> napisał w wiadomości
    news:slrn.pl.djdeeq.3ko.fmncnw@msj...

    > Trochę za mało danych podałeś, więc opiszę Ci swój przykład.
    >
    > Pracowałem w X na umowę o pracę. Zwolniłem się mając w perspektywie pracę
    > w Y na umowę o dzieło.
    >
    > 1.W ciągu miesiąca musiałem zdecydować się na *dobrowolne* kontynuowanie
    > ubezpieczenia emerytalnego i rentowego (jest to ZTCW jedyny przypadek
    > kiedy można coś takiego zrobić -- musi być zachowana ciągłość
    > tych ubezpieczeń). Składka minimalna była naliczana od kwoty minimalnego
    > miesięcznego wynagrodzenia (849 zł) w sumie ok 270 zł. Co miesiąc
    > składasz deklarację ZUS DRA.

> [...]

    Dziękuje za wyczerpującą odpowiedź. Napisałeś że "ubezpieczenia emerytalne i
    rentowe są dobrowolne i ZTCW > mogą być zawarte tylko jako kontynuacja" a ja
    jestem świerzo po studiach i nie płaciłem dotychczas żadnego z nich. Więc
    jak to będzie u mnie wyglądać? Umowa o dzieło to umowa z 50% kosztami
    uzyskania przychodu. Nie wiem jeszcze jakie dane są Ci potrzebne by określić
    co ja mogę zrobić ale jakby co to pisz :)