PracaGrupypl.praca.dyskusjeUP a ubezpieczenie › Re: UP a ubezpieczenie
    From: "Betty" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: UP a ubezpieczenie
    Date: Fri, 28 Mar 2003 13:32:31 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@interspeed169-92.stnet.pl

    Użytkownik "tomek" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:b618t0$q8n$1@news.onet.pl
    > prawo ma zz samego swojego zalozenia charakter nakazowy. jezli byloby
    > dobrowolne to nie byloby prawem a jedynie dobra wola zainteresowanego.

    Zgadza się, ale z tego co wiem to UP musi mnie ubezpieczyć, bo jestem
    bezrobotna i nie podlegam ubezpieczeniu z innego tytułu. A decyzja czy
    przejdę na ubezpieczenie męża czy nie powinna chyba należeć do mnie. Tak to
    rozumiałm do tej pory...
    Ale jak już wspomniałam wcześniej ten pkt. można "nagiąć" do odpowiedniej
    sytuacji i rzeczywiście to wymusić. I nawet będzie to w zgodzie z prawem...

    > skladka jest potracan z wynagrodzenia meza i to widac na "kwitkach" do
    > wyplaty. sprawa jest taka ze maz bedzie placil taka sama skladke za
    > samego siebie i za cala rodzine wiec fakt zgloszenia przez meza
    > kogokolwiek z rodziny nie skutkuje zwiekszeniem tej skladki.

    Jasne, dzięki :-)

    > zycze braku powodow do korzystania z tego ubezpieczenia.

    Dziękuję :-) Ale jak to w życiu - nigdy nic nie wiadomo...

    Pozdrawiam
    Betty