PracaGrupypl.praca.dyskusjeU kogos czy u siebie???? › Re: U kogos czy u siebie????
    From: Roman Kubik <r...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: U kogos czy u siebie????
    Date: 9 Jun 2002 17:33:03 GMT
    Sender: Roman Kubik <r...@f...sb.gov.pl>

    > Interesuje mnie jakie sa Wasze zdania na ten temat, czy lepiej szukac pracy
    > u kogos(wiem ze po ekonomi jest mnostwo osob), czy zakladac cos swojego?

    rodzaj pracy / wyksztalcenia nie ma tu nic do rzeczy.

    generalnei wybor jest miedzy:
    - jestem pracownikiem
    mam swoje prawa. mam w miare pewna pensje, mam minimalny wplyw
    na swoja pensje. musze akceptowac kaprysy szefa i godzic sie na jego
    durne pomysly. _czasem_ mam dobrego szefa i jest milo. czesciej nie :->
    jak firma nagle stanie sie potentatem, to moze dostane 10% podwyzki.
    jak splajtuje to mnie wyleja, ale odprawa, okres wypowiedzenia itp.
    nalezy mi sie urlop, zwolnienie...
    ale o zblizajacej sie plajcie dowiem sie ostatnia, od rodziny z sasiedniego
    miasta ;>
    - jestem na swoim
    nic mi sie nie nalezy, mam sporo obowiazkow. nawet jak nie zarabiam,
    to musze placic c(?)haracz na panstwo.
    jak mi sie uda, to bede niemozliwie bogaty(a).
    jak mi sie nie uda, to NIC nie bede mial - moze pare kredytow do splacenia...
    to co mi zostanie po oplaceniu podwykonawcow, praconwikow itp. zaplaceniu
    podatkow, ZUSow w calosci jest moje.
    nikt mi nie bedzie mowil kiedy, co i jak mam robic. czasem szkoda ;)
    czasem ktos powie, ale jak sie pomyli, to tylko ja za to zaplace...
    jesli mam pracownikow, to predzej czy puzniej zostane szuja...
    ... bo interes raz sie kreci lepiej, raz gorzej, a pracownicy nie chca
    (i nie maja obowiazku) ponosic ryzyka businessowego tylko ciagle
    chca podwyzek, a czesem sa obibokami ktorych trzeba wylac (stress!!!)
    a czasem Ci najlepsi ni z teog ni z owego odchodza.
    czasem odchodza do konkurencji zabierajac kontakty, klientow, najlepsze
    pomysly...

    pozdrawiam

    romekk