PracaGrupypl.praca.dyskusje › Temperatura otoczenia w pracy

  • 1. Data: 2004-10-26 14:13:09
    Temat: Temperatura otoczenia w pracy
    Od: "Mike" <sirius[malpa]klub.no-spam.chip.pl>

    Witam!
    Moj post moze wydac sie smieszny ale coz... Otoz interesuje mnie zagadnienie
    optymalnej temperatury otoczenia podaczas pracy. Praca w pomieszczeniach
    zamknietych (np. biura) w normalnym trybie 8h. Czy lepiej jest aby bylo w
    pomieszczeniu cieplej czy troche chlodniej (w odniesieniu do temperatury
    pokojowej)? Po prostu w jakich warunkach, statystycznie rzecz ujmujac,
    czlowiek pracuje najefektywniej? Bardzo prosze o opinie i ew. linki na ten
    temat.
    Pozdrawiam
    Mike

  • 2. Data: 2004-10-26 14:22:39
    Temat: Re: Temperatura otoczenia w pracy
    Od: "magia" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Mike" <sirius[malpa]klub.no-spam.chip.pl> napisał w wiadomości
    > pokojowej)? Po prostu w jakich warunkach, statystycznie rzecz ujmujac,
    > czlowiek pracuje najefektywniej?

    Statystyk to nie mam ale wiem w jakiej temp. mnie jest najbardziej
    komfortowo w pracy: 21 st.C.

    m.

  • 3. Data: 2004-10-26 14:24:05
    Od: mgl <m...@s...net>

    Mike wrote:
    > pokojowej)? Po prostu w jakich warunkach, statystycznie rzecz ujmujac,
    > czlowiek pracuje najefektywniej?

    jak mu się pali...

    mgl

  • 4. Data: 2004-10-26 14:39:18
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    Mike w news:417e5be8@news.vogel.pl napisał(a):

    > w jakich warunkach, statystycznie rzecz ujmujac, czlowiek pracuje
    > najefektywniej?

    Ja bym tutaj na statystykach nie polegał. Często bywało tak, że koleżanka
    siedziała przy kaloryferze, a na mnie wiała wichura. Dla pracodawcy lepszym
    rozwiązaniem było pozostawić decyzje co do teperatury nam, niż uśredniać
    ;-) Ale chyba ogólnie jest tak, że mężczyźni preferują niższe temperatury
    niż kobiety. Przynajmniej tak wynika z moich doświadczeń. Dla przykładu
    mieszana grupa ćwiczeniowa - facetom duszno i otwierają okna, a kobiety od
    razu w krzyk, że jest potwornie zimno ;-) Hmmm... a może chodziło o to, że
    faceci dawali w ten sposób kobietom znać, że te na nich działają. Kobiety
    zaś, że potrzebują aby je objąć i dać im odrobinę ciepła ;-)

    pozdrawiam
    Greg

  • 5. Data: 2004-10-26 17:07:00
    Od: "Omen" <n...@t...pl>

    > Po prostu w jakich warunkach, statystycznie rzecz ujmujac,
    czlowiek pracuje najefektywniej?

    Ja nie wiem w jakich warunkach pracuje się najefektywniej bo zawsze miałem
    pecha i trafiałem do pracy w której z temperaturą było coś na bakier. W
    pierwszej pracy (stacja paliw) w zimie dochodziło do -25 ( przy życiu i na
    nogach pomagała utrzymać się kawa i czasami wkładka:)
    no i byłem w dodatku narażony na uwagi szefa : czemu się nie uśmiecham w
    pracy:) spoko potem po dwóch zimach (paru niedoleczonych przeziębieniach)
    zacząłem jakoś to zność i się uśmiechałałem się a właściwie śmiałem się z
    szefa co on brał za uśmiech:)
    w drugiej pracy (hurtownia spożywcza ) dowiedziałem się że optymalna praca
    przy komputerze dla osoby fakturującej i przyjmującej pieniądze w zimie to
    10 stopni ( na wysokości biurka) i 4-5 stopni na podłodze.(sprawdzałem
    termometrem)
    Jak wspomnę 10 godzin pracy za biurkiem w takiej temperaturze przez 3 zimy
    i zgrabiałe palce i nogi tak zmarźnięte że ich nie czułem to jeszcze mną
    trzęsie.
    Wytrzymałem chyba tylko dlatego że potrzebna była mi kasa na studia.
    Obecnie mam studia, nie mam pracy i zastanawiam się po co było znosić takie
    warunki

    Pozdrawiam
    Omen

    &&&& MOBILIS IN MOBILI &&&&

  • 6. Data: 2004-10-26 18:02:43
    Od: Mo <l...@n...pl>

    Ktoś (Mike, a któżby!) wyklepał:

> [...]
    > pomieszczeniu cieplej czy troche chlodniej (w odniesieniu do temperatury
    > pokojowej)? Po prostu w jakich warunkach, statystycznie rzecz ujmujac,

    A musi być inna od pokojowej? Nie może być pokojowa? ;-) Zresztą,
    wystarczy taka, żeby mi nie było zimno w dwóch bluzkach, żeby mi nie
    kostniały nogi i żebym nie musiała co chwila biegać wiadomo gdzie, żeby
    sobie jeszcze doziębiać wiadomo co! ;-)

    > czlowiek pracuje najefektywniej? Bardzo prosze o opinie i ew. linki na ten
    > temat.

    Coś mi bręczy, że najodpowiedniejsza temperatura do pracy to 21 st. Jak
    dobrze pamiętam, to przy temp. poniżej 18st. w klasach odwołuje się
    lekcje, więc 21 to chyba niezbędne minimum zważywszy, że w biurze się
    siedzi i przy takiej pracy nie są przewidziane energiczne przebieżki na
    rozgrzewkę.

    M.

    Bywają takie chwile z życiu człowieka, kiedy żadne radio nie gra jego
    ulubionej piosenki...

  • 7. Data: 2004-10-26 18:06:21
    Od: Mo <l...@n...pl>

    Ktoś (Greg, a któżby!) wyklepał:

> [...]
    > rozwiązaniem było pozostawić decyzje co do teperatury nam, niż uśredniać

    Niby tak, tylko z ludźmi to różnie bywa: pozwól im sobie ustawić
    dowolnie ciepło, to sobie zrobią majorkę... ;-)

  • 8. Data: 2004-10-26 18:26:06
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    Mo w news:clm3lj$m20$1@inews.gazeta.pl napisał(a):

    > Niby tak, tylko z ludźmi to różnie bywa: pozwól im sobie
    > ustawić dowolnie ciepło, to sobie zrobią majorkę... ;-)

    A wiadomo, że na Majorce raczej* się nie pracuje... tak, to jest wada.
    Miałem cichą nadzieję, że zostanie przeoczona ;-)

    pozdrawiam
    Greg

    * Ktoś musi płakać, aby śmiać mógł się ktoś

  • 9. Data: 2004-10-27 07:14:17
    Od: "XOR" <w...@...mail.pl>

    "Mike" napisał

    > Witam!
    > Moj post moze wydac sie smieszny ale coz... Otoz interesuje mnie
    zagadnienie
    > optymalnej temperatury otoczenia podaczas pracy. Praca w pomieszczeniach

    Ostatnio w radio podawali wyniki jakichś tam badań (nie sluchałam
    dokładnie).
    wyszło, że lepiej cieplej jak chłodniej (tak ogólnie rzecz ujmując).
    Z tym, że.. imho: każdy odbiera temp. inaczej..
    Do dziś nie zapomnę mieszkania mojego znajomego, gdzie ja siedziałam pod
    dwoma kocami, a i tak było mi zimno, a on chodził w podkoszulku, bo mu było
    gorąco..
    Więc ustawić temperaturę wbiurze,zeby każdemu było "troszkę ciepło" (tj:
    żeby czułto ciepło).. hmm mission impossible?
    ;)

    pzdr.

    eXclusiveOR

    eor at autograf pl