PracaGrupypl.praca.dyskusje › Taki tam wniosek, wnioski absolwenta...

  • 71. Data: 2005-09-14 15:17:26
    Temat: Re: Taki tam wniosek, wnioski absolwenta...
    Od: Matrix <m...@x...com>

    Kira napisała:

    > Dopiero zaczynasz przeciez, na zdobywanie doswiadczenia jeszcze
    > sporo czasu masz, zanim bedziesz faktycznie specjalista. Musisz
    > zgarnac najpierw do kupy wszystko, czym dysponujesz i wymyslic,
    > gdzie i jak zrobic z tego sensowny uzytek.

    swiete slowa "dopiero zaczynam"

    > Ale jakies pisales, prawda? Nawet cos krotkiego ale uzytecznego,
    > na wlasne potrzeby czy komustam po znajomosci? Piszesz o tym w CV,
    > opowiadasz o tym na rozmowie, podajesz gdzie mozna to zobaczyc?

    zgadza sie pisalem byly to niewielkie programiki, czasem tylko na
    wlasny uzytek czasem tylko "tak dla jaj" zeby sprawdzic jakies
    rozwiazanie, czasem komus na zaliczenie

    > O czym jest Twoja stronka www? Albo komu strony robiles i jakie?

    zrobiłem pare stron ale niekomercyjnie, byly to projekty uczelniane na
    zaliczenie, moja stronka a raczej miejsce na serwerze traktuje jako
    pole do testowania tego co mi sie udalo w photoshopie i notatniku
    zrobic i sama zawartosc bardzo czesto sie zmienia, z racji ze mam
    teraz wiecej czasu mam zamiar to zmienic w niedlugim okresie czasu i
    stworzyc cos konkretnego

    > Tu bym byla ostrozna, jak trafisz na taka z 50 kompami, a kazdy
    > z innego przedzialu czasu i z innymi smieciami, to sie przekonasz
    > co to znaczy "potrafic" ;) Ja w podobnej sytuacji stwierdzilam,
    > ze jednak paru umiejetnosci jeszcze mi brak :)

    no ja tez jestem ostrozny piszac ze nie jestem w tym specjalista i ze
    w takim czy innym przypadku musialbym pare rzeczy doczytac czy tez
    odszukac w sieci bo wiem ze nie wiem wszystkiego a praca to przeciez
    tez forma nauki zawsze spotyka sie z czyms czego sie nie zna i trzeba
    dopiero poznac

    > I prawdopodobnie wlasnie w tym hobby z nudow okazesz sie de facto
    > najlepszy ;) Zazwyczaj tak wlasnie jest.

    zabawy w photoshopie nie traktuje powaznie, to nie jest to co
    chcialbym robic w zyciu od taka odskocznia od innych rzeczy

    > A w powyzszych zabraklo mi bardzo wlasnie tej jednej rzeczy:
    > O ktorej umiejetnosci z tej listy mozesz uczciwie powiedziec,
    > ze jestes w niej lepszy niz Twoj przecietny rowiesnik?
    > Bo to bedzie wlasnie to, w czym powinienes szukac pracy.

    to jest trudne pytanie, nie znam na nie odpowiedzi bo nie wiem kogo
    masz na mysli, czy to ma byc ktos kto skonczyl ten sam kierunek
    studiow co ja czy ktos zupelnie inny a majacy tylko tyle samo lat co ja ?

    Pozdrawiam

    M A T R I X

  • 72. Data: 2005-09-14 15:42:58
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Wed, 14 Sep 2005 16:37:26 +0200, Michał wrote:

    >A urwać się, a urywać się regularnie to nie to samo. Po drugie ja miałem
    >tylko jedną grupę, więc się nie dało. Innego prowadzącego, co za tym
    >idzie, też nie było.

    A tam się nie da ;-) Kiedyś łaziłem po uczelni z pewną studentką (inny
    "oddział" organizacji studenckiej nie miał pomysłu co ze mną zrobić,
    to się poszwędałem po ichniej uczelni), która jako jedna z nielicznych
    kończyła wydział fizyki i która po raz n-ty urywała się z laborki.
    Potrafiła wszystko skutecznie zorganizować i przez ileś tam lat
    zaliczała wszystko dosyć skutecznie tzn. była na 5. roku, a jej
    kierunek (fizyka jakaś tam ;-) ) co roku kończyło kilka osób, a
    zaczynało coś koło 200.

    >Może nie do końca, ale u mnie na studiach zabrakło przedmiotu jak,
    >nazwijmy to "przygotowanie do rynku pracy", ewentualnie "prawo pracy"
    >(hehe, nawet nie wiem jak to nazwać ;-) ).

    Na zachodzie chyba też czegoś takiego nie ma (nie słyszałem), jednak
    raz byłem na wykładzie (1. rok informatyki), w czasie którego
    zaproszony przez wykładowcę absolwent tejże uczelni opowiadał o swojej
    pracy w IBM. Prosty sposób na przebicie murów uczelni łbem biznesu.

    Również niektóre zajęcia mają bardziej interesującą formę np.
    konferencji (cały semestr przygotowuje się esej, robi się jakieś
    badania, pisze aplikację - a wszystko ma mieć formę rozprawy naukowej,
    do tego egzamin). Aha, konferencja była sfinansowana przez jakąś firmę
    (chyba też IBM).
    Inżynieria oprogramowania, to też była inżynieria oprogramowania na
    której omawiano obecne modele zarządzania projektem i robiono
    symulacje poszczególnych procesów, a nie nudny wykład na temat okresu
    prehistorycznego.
    Na sieciach ludzie ganiali po uczelni z laptopami, badali sieć
    bezprzewodową i pisali o sposobach jej usprawnienia. Inni analizowali
    bezpieczeństwo sieci bezprzewodowych w danej okolicy, dostępność
    usługi telefonii trzeciej generacji w danym mieście itp.

    Nie wszystko jest jednak różowe. Np. mają tam biura karier, ale ludzie
    tam pracujący, mówiąc łagodnie, są bardzo mało pomocni. W Polsce
    miałem o wiele lepsze doświadczenia. Poza tym nic tak nie uczy, jak
    praca w firmie nad danym projektem.

    >Chętnie bym zrezygnował z
    >któregoś przedmiotu specjalistycznego na rzecz czegoś takiego.

    A było sobie działać w jakiejś organizacji studenckiej. Mają tam
    szkoleń od zarąbania i wysyłają też ludzi w Polskę (wynajdą informację
    o jakimś darmowym szkoleniu nawet na końcu świata ;-)).
    Jakbyś się trochę zainteresował, to by Cię nauczyli technik
    prezentacji, negocjacji itp. - niestety ja nie miałem okazji z żadnego
    szkolenia skorzystać, bo się w tym czasie zajmowałem czymś innym.

    >No tak, ale o praktykę też nie jest łatwo. Jak się już znajdzie, to
    >trudno lekką ręką odpuścić.

    Chłopie, to jest firma, a nie uniwerek! Tam są ludzie, którzy muszą
    być elastyczni inaczej ich rynek by już dawno zgwałcił i zostawił pod
    płotem. Było zorganizować wszystko samemu, powiedzieć jakie zyski będą
    mieli z Twojej działań i by się pewnie zgodzili, żebyś im już tylko
    więcej dupy nie zawracał ;-)

    >Dlatego na samą myśl, że będę musiał dostaję ścisku przewodu
    >pokarmowego. A podobno ostatnio sporo schudłem ;-).

    A to dobrze, przystosujesz przewód pokarmowy do nauczycielskiej
    pensyjki ;-)

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 73. Data: 2005-09-14 16:00:31
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Matrix [Wed, 14 Sep 2005 17:17:26 +0200]:

    > swiete slowa "dopiero zaczynam"

    No tego etapu i tak sie pominac nie da, wiec wykorzystaj ten
    kawalek czasu odpowiednio zeby po 40 nie obudzic sie z mysla,
    ze dalej w sumie zaczynasz ;)

    > zgadza sie pisalem byly to niewielkie programiki, czasem tylko na
    > wlasny uzytek czasem tylko "tak dla jaj" zeby sprawdzic jakies
    > rozwiazanie, czasem komus na zaliczenie

    Ale pytanie brzmialo: rozmawiasz o tym? Pokazujesz je jakos?

    > zrobiłem pare stron ale niekomercyjnie

    A co za roznica czy komercyjnie? Dobry kawalek roboty jest dobry
    niezaleznie od tego czy robiles go za pieniadze czy nie.

    > mam zamiar to zmienic w niedlugim okresie czasu i stworzyc cos
    > konkretnego

    No i tym tez nie zapomnij sie pochwalic, jesli stanowisko bedzie
    pokrewne do tego co tam zrobisz.

    > zabawy w photoshopie nie traktuje powaznie, to nie jest to co
    > chcialbym robic w zyciu od taka odskocznia od innych rzeczy

    Nom, ja przez wieksza czesc zycia na ten przyklad nie chcialam
    miec w pracy kontaktu z ludzmi, a wylacznie ze sprzetem... ;)
    Nie bede sie wyrazac co mi z tego wyszlo, ale nie moge nijak
    powiedziec ze niezadowolona jestem :)

> [...]
    > kogo masz na mysli, czy to ma byc ktos kto skonczyl ten sam
    > kierunek studiow co ja czy ktos zupelnie inny a majacy tylko

    Ogolnie. Statystyczny. Moze byc inna odpowiedz w obu tych
    przypadkach, np. ogolnie jestes znacznie lepszy od rowiesnikow
    w programowaniu, ale od kolegow ze studiow przykladowo akurat
    w jednym jezyku. Albo wrecz w szybkim pisaniu programow "na
    ostatnia chwile" ;) Niekoniecznie musi to byc kompetencja
    stricte zawodowa, te niezawodowe tez mozna wykorzystac, zwlaszcza
    jesli idzie je z zawodowymi jakos polaczyc.

    Kira

  • 74. Data: 2005-09-14 16:11:55
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-09-14 15:19, Użytkownik Matrix napisał:

    > nalezalem do uczelnianego kola zainteresowan, mam doswiadczenie ale tzw.
    > "prywatne" tzn nie poparte zadnym papierkiem a jak wiadomo wlasnie ten
    > papierek jest istota tego wszystkiego, organizacje studenckie to sa

    Nie zawsze najważniejszy jest ten papierek. Ja na Twoim miejscu pisałbym
    wszystkie doświadczenia, nawet jeśli nie masz na nie papieru.
    Żadko kiedy ktoś prosi o okazanie umów-zlecenia itp.
    Za to pytają się konkretnie, czym zajmowałeś się, co robiłeś.
    I jeśli tutaj będziesz miał co powiedzieć, to już pierwszy plus.

    Piszesz, że nie masz kasy na jeżdżenie po rozmowach. Wiec musisz je
    jakoś zarobić. Pomyśl, co masz, co umiesz.
    Ja kiedyś dorabiałem przepisując prace magisterskie. Nie miałem nawet
    drukarki. Poszukałem na mieście i bez problemu znalazłem sprzedawcę ze
    sklepu komputerowego, który za 20gr drukował mi stronę pracy.
    Wystarczyło trochę przedsiębiorczości by zarobić ok. 300zł/mc.
    W Radomiu jest masa studentów, więc są i klienci na te usługi.

    Dodatkowo jeśli byłeś pilnym uczniem, to bez problemu będziesz mógł
    udzielać korki, pisać prace zaliczeniowe innym studentom
    Przez pół roku zarobisz tyle, że będziesz miał na parę miesięcy szukania
    pracy.

    Po prostu trzeba trochę pomyśleć i wykorzystać to, co masz, a czego inni
    nie mają. Masz czas i jakąś wiedzę - inni tego nie mają.

    Znasz się na komputerach? Udzielaj usług i porad komputerowych.

    Oczywiście wszystko na czarno - bo jak przy tych złodziejskich podatkach
    niby wystartować? A jak Ci dobrze pójdzie, to jeszcze sam kiedyś
    założysz firmę i będziesz innych zatrudniał.

    Głowa do góry

    --
    Witiia

  • 75. Data: 2005-09-14 16:15:15
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Bremse napisał(a):

> [...]
    > to się poszwędałem po ichniej uczelni), która jako jedna z nielicznych
    > kończyła wydział fizyki i która po raz n-ty urywała się z laborki.

    No właśnie po co się decydować na studia i potem się urywać z zajęć?
    Jaki w tym sens? Po co zaaczynać studia techniczne i zajmować się
    później robieniem kariery w organizacji studenckiej? Czy to nie
    zdobywanie doświadczenia na nieco innym polu?

    > tam pracujący, mówiąc łagodnie, są bardzo mało pomocni. W Polsce
    > miałem o wiele lepsze doświadczenia. Poza tym nic tak nie uczy, jak
    > praca w firmie nad danym projektem.

    Czyli zajęcia jakie by nie były, są niewiele warte. A o tym co jest
    warte zazchodu i co zaowocuje na przyszłość powinni też mówić na studiach.

> [...]
    > prezentacji, negocjacji itp. - niestety ja nie miałem okazji z żadnego
    > szkolenia skorzystać, bo się w tym czasie zajmowałem czymś innym.

    No właśnie ja nie potrzebuję szkoleń, umiejętności negocjacji bo to nie
    moja działka. Może jedynie na poziomie podstawowym, żeby umieć o siebie
    zadbać podczas rozmowy.

    > A to dobrze, przystosujesz przewód pokarmowy do nauczycielskiej
    > pensyjki ;-)

    Nawet nie o to chodzi. Tak tragicznie to nawet nie jest. Bardziej nie
    odpowiada mi brak satysfakcji z wykonywania takiej pracy. Bo jaka
    przyjemność uczenia młodzieży, która uważa się za torturowaną? A ja nie
    umiem robić czegoś, jak adresat moich wysiłków ma mnie w d....
    Temat autorytetu jakim cieszy się nauczyciel to zupełna sprawa.
    Można po prostu zatańczyć i nawet zaśpiewać (czy jak to szło) z nadmiaru
    optymizmu :-).

    Pozdrawiam
    Michał

  • 76. Data: 2005-09-14 16:18:27
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

    >suma:690-790zl

    i tyle proponuje wlasnie wiekszosc firm we Wroclawiu absolwentom na
    reke :) - czyli glodowa pensja na przetrwanie ...

    CanoE
    _______________________________
    www.ap.end.pl

  • 77. Data: 2005-09-14 16:44:27
    Od: "Koziorozec" <k...@T...pl>

    Użytkownik "Matrix" napisał w wiadomości

    > wyslalem setki cv, nie otrzymalem jednak zadnej
    > odpowiedzi i wcale nie pisze ze chce super ekstra
    > hiper posadke za niewiadomo jakie pieniadze,
    > poprostu prace w zawodzie i nie wolam z miejsca
    > minimum 2000 zl na reke

    Ale z Twoich wypowiedzi wynika, że tak do końca
    nie wiesz, co chcesz robić. Ogólne stwierdzenie, że
    chcesz pracować w zawodzie - informatyka, to tak,
    jakbyś chciał powiedzieć 'dajcie cokolwiek'.

    Informatyka to nie jest dzisiaj wąska dziedzina;
    trzeba się w czymś specjalizować.
    Nawet na studiach informatycznych wybierasz
    jakąś specjalność: sieci, programowanie itp.

    Z Twoich postów mam obraz osoby, która twierdzi,
    że jest dobra (bo się pilnie uczyła), ale nie wie z czego.
    Nawet wyliczając to, co znasz - piszesz o tym, jakby
    to było 'ee, takie nic, tak sobie tylko grzebałem...'.
    I stąd może wynikać to, że nie otrzymujesz odpowiedzi
    na 'setki cv'.
    Musisz nauczyć się sprzedawać, bo inni Cię wyprzedzą.

    Jeśli nie masz specjalnych predyspozycji w jakimś
    kierunku w informatyce, to należałoby się zastanowić,
    co chciałbyś robić i starać się zdobyć w tym doświadczenie
    poprzez uczestnictwo w projektach (również bezpłatnie),
    staranie się o pracę w firmach, gdzie możesz takie
    doświadczenie zdobyć, samodzielnie 'drążąc' temat.

    Jeśli faktycznie się tak dobrze uczyłeś to postaraj się
    o staż w programach typu 'Grasz o staż', organizowane
    przez "Gazetę Wyborczą" i większe firmy.

    --
    Koziorozec

  • 78. Data: 2005-09-14 17:49:35
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-09-14 15:49, Użytkownik Kira napisał:

    > Alez to jest bardzo proste:
    > - ci, ktorzy najpierw zdobyli doswiadczenie a potem szukali
    > pracy, w przyszlosci beda specjalistami;

    w większości przypadków nie można zdobyć doświadczenia bez pracy

    > - ci, ktorzy najpierw szukaja pracy zeby potem dopiero w niej
    > zdobyc doswiadczenie, beda petentami Urzedow Pracy.

    Właśnie Ci potem nie mają problemów z pracą

    --
    Witiia

  • 79. Data: 2005-09-14 19:05:45
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <dg96de$ptr$1@dami.news.tkdami.net>
    Matrix napisał(a):

    > a nie biora bo urzad pracy nie ma kasy, i to samo powiedzieli mi w
    > firmach w ktorych staralem sie o staz i w urzedzie pracy

    Znaczy co Ci w firmach powiedzieli? Że pieniędzy nie mają? A rozmawiałeś z
    nimi o darmowym stażu?

    > branza to IT, i nie w kazdym miescie bo nie kazde miasto to Warszawa
    > sa wielkie firmy ktore z checia wezma studenta na praktyke i to w
    > niepelnym wymiarze godzin

    j.w. Chodzi o doświadczenie, a nie o papierek.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 80. Data: 2005-09-14 19:06:04
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 14 Sep 2005 15:32:02 +0200, Sebastian Rusek <z...@e...pl>
    wrote:

    >to była malutka firemka prowadząca kursy komputerowe a ja właściciela
    >znałem tylko przez kumpla, który był przez niego uczony więc nie ma tu co
    >mówić o znajomościach.
    rotfl :)

    WAM
    --